شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۲ مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جست و جو و نجات دریایی به طور همزمان در بندر کنگان این استان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، سیاوش ارجمند روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس سناریو تعیین شده با مشاهده آلودگی نفتی از سوی مسئول اسکله در بندر کنگان و اعلام به مرکز اضطرار در بندر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و کارشناس مربوطه و تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات لازم به موقعیت اعزام شدند.
وی بیان کرد: تیم مقابله با آلودگی با توجه به حجم و گستردگی میزان آلودگی اقدام به استفاده از بوم مهار کننده کرده و آلودگی ایجاد شده را به جهت گسترش پیدا نکردن محاصره کرد.

manovr daryaei
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تیم مقابله با آلودگی پس از محاصره آلودگی و با توجه به نوع آلودگی نسبت به پاک‌سازی به وسیله پدهای جاذب اقدام و بعد از پاک‌سازی کامل و پس از یک ساعت تلاش بی وقفه عملیات با موفقیت به پایان رسید.
ارجمندزاده عنوان کرد: همزمان با انجام مراحل پایانی عملیات مقابله با آلودگی نفتی و طی دریافت پیامی از سوی یکی از شناورهای درحال خروج از بندر کنگان مبنی بر مشاهده شخصی بر روی آب، بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد و شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام شد.
وی اظهار داشت: با حضور شناور ناجی ۸ در موقعیت اعلام شده فرد مضطر ازدریا گرفته و در اسکله بندر کنگان تحویل عوامل اورژانس شد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group