پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

وزیر بهداشت: در بهار آینده می‌توانیم با اطمینان به تولید واکسن داخلی یا تولید واکسن مشترک در خدمت مردم باشیم.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید نمکی روز چهارشنبه از محل رصدخانه سلامت وزارت بهداشت افزود: برای تهیه واکسن از منابع معتبر تلاش می‌کنیم و به رغم بحث‌های که در جامعه است در وزارت بهداشت با نگاه کارشناسی خدمت تصمیم گیران رده بالای جمهوری اسلامی هستیم و بدون توجه به هر پدیده غیر کارشناسی کار را دنبال می‌کنیم. در دولت هم بنده موضوع را طرح کردم. بانک مرکزی هم برای تامین ارز اعلام آمادگی کرد؛ و به زودی واکسن را وارد می‌کنیم.

vazir behdasht
وی ادامه داد: پروتکل‌های تزریق واکسن کرونا نیز تدوین شده و معلوم است که به چه گروه‌های هدف و آسیب پذیر باید تزریق کنیم و از کجا باید شروع کنیم. در مورد واکسن داخلی هم آزمایش انسانی بسیار موفق بوده است و به رغم برخی جوسازی‌ها کار به خوبی جلو می‌رود.
وزیر بهداشت افزود: در مورد واکسن مشترک با کوبا نیز باید گفت کوبا کشور قدرتمندی در ساخت واکسن است و قبلا هم در تولید واکسن هپاتیت بی همکاری با این کشور را تجربه کردیم و اکنون نیز تولید واکسن کرونا را با همکاری انستیتو پاستور ایران و با دانشمدان کوبا دنبال می‌کنیم. فاز یک و دو تولید این واکسن بعد از مطالعات حیوانی پشت سر گذاشته شده و قرارداد تولید واکسن نیز با کوبا بسته شده است. فاز سه با وسواس انجام می‌شود و در بهار آینده می‌توانیم با اطمینان با تولید واکسن داخلی یا تولید واکسن مشترک در خدمت مردم باشیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group