شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری فردی خبر داد که در سایت دیوار با سوءاستفاده از نام و آرم یک شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن، با ثبت آگهی فروش زمین مسکونی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا که مدعی بود از سوی فردی در سایت دیوار به بهانه فروش زمین مسکونی در پوشش یک شرکت فعال در زمینه مسکن مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری واقع‌شده است، مراتب با تشکیل پرونده در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی پرونده در اظهارت اولیه اعلام کرد که با مشاهده آگهی فروش زمین مسکونی در سایت دیوار با صاحب آگهی تماس گرفت و پس از توافقات اولیه و قرار ملاقات حضوری و بازدید از زمین، آن را به‌صورت قولنامه‌ای معامله نموده و مبلغ آن را نیز پرداخت کرده است اما پس از گذشت چند روز و پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شده است که آگهی زمین جعلی بوده است و زمين و شرکت مذکور اصلاً وجود خارجی نداشته است.

kolahbardari zamin divar
سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: افسران سایبری بلافاصله با رصد گسترده فضاي مجازي و سايت ديوار به چند آگهی و شماره تلفن فرد مظنون دست پیدا کردند که پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات سایبری دستگیر شد.
اين مقام مسئول گفت: مجرم در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که از طريق خطوط تلفن ايرانسل و همراه اول با هویت های ناشناس و به نام اتباع خارجي، اقدام به انتشار آگهي فروش زمين مسکوني باقیمت بسيار پايين و نماد شرکت‌های مختلف در سايت ديوار می کرده است و این معاملات به صورت حضوری و در مکان های متروکه و خلوت شهر انجام می گرفته است.
این مقام انتظامي به کاربران توصیه کرد: همه آگهی‌های ثبت‌شده در فضای مجازی واقعی نیستند و کلاهبرداران با شماره، مشخصات، قیمت‌های جعلی و صوری اقدام به درج آگهی‌های متنوع و جذاب کرده و با آن مردم را فریب می‌دهند، لذا هم‌وطنان می‌توانند جهت گزارش موارد مشکوک از قسمت گزارش‌های مردمی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group