پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۲۵ دی) سامانه‌ای بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور وارد می‌شود که بارش برف و باران در برخی مناطق را به‌دنبال دارد.

به گزارش دیارجنوب، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی امروز (۲۴ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، اظهار کرد: این شرایط سبب می‌شود که آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یابد و با کاهش کیفیت هوا در این مناطق مواجه باشیم.
وی ادامه داد: طی بعد ازظهر فردا (۲۵ دی) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بخش‌هایی از کرمانشاه و زنجان بارش برف و باران خواهیم داشت.
ضیاییان اضافه کرد: طی روز جمعه (۲۶ دی) در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، پاره‌ای از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، خوزستان و البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

baresh barf baran
وی با بیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ دی) بارش در جنوب غرب کشور ادامه دارد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) نیز وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد بنابراین وقوع پدیده بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز جمعه (۲۶ دی) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان و وزش باد شدید خواهیم داشت همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه غرب سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ دی) نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد ازظهر ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دما ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۶ دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ تابناک

استان بوشهر

Template Design:Dima Group