پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

یکی از سخنگویان سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا روسیه را برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور دعوت کرده است.

به گزارش دیارجنوب، یکی از سخنگویان سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا روسیه را برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور دعوت کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو گفت: سفارت روسیه در واشنگتن دعوتنامه‌ای را دریافت کرده است. شرکت در سطح سفیر برنامه‌ریزی شده است.
مراسم تحلیف جو بایدن قرار است ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار شود.
این در حالی است که انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا طی چند روز آتی قطعنامه‌ای تصویب کرده و در آن از مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا بخواهد تا با استناد به متمم بیست و پنجم قانون اساسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا را از قدر برکنار کند. با این حال اگر این تلاش ناکام بماند، دموکرات‌های مجلس نمایندگان روند استیضاح علیه ترامپ به اتهام تحریک یک حمله مرگبار به کنگره را دنبال خواهند کرد.

baiden
به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، ترامپ و پنس در جریان نشست روز دوشنبه در کاخ سفید متعهد شدند تا در زمان باقیمانده از دوره تصدی‌شان با یکدیگر همکاری کنند.
پس از آنکه پنس روز چهارشنبه در جریان نشست کنگره پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تایید کرد، روابط میان او و ترامپ خدشه‌دار شده است؛ نشستی که به دنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره برای مدتی متوقف شد و پس از آرام شدن اوضاع مجددا از سر گرفته شد. در این حمله پنج تن کشته شدند.
براساس گزارشات، نشست روز دوشنبه نخستین دیدار پنس و ترامپ از زمان حمله روز چهارشنبه به کنگره محسوب می‌شود. دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان ترامپ را به تحریک این حمله متهم کرده‌اند.
دولت ترامپ در آستانه مراسم تحلیف بایدن وضعیت فوق‌العاده در پایتخت اعلام کرده است.
رسانه‌های آمریکا روز دوشنبه گزارش دادند، اف‌بی‌آی نسبت به اعتراضات مسلحانه برنامه‌ریزی شده در کل ۵۰ ایالت آمریکا از جمله در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group