شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: دو هزار تن سهمیه روغن خام به استان اختصاص یافته که برای تولید روغن مصرفی مردم، در اختیار چهار کارخانه قرار گرفته است.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی در این ارتباط اظهار داشت: در چند ماه اخیر شرایطی برای تامین روغن خامی که باید وارد می‌شد، در کشور پیش آمد که با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری بانک مرکزی، منابع ارزی مورد نیاز ترخیص محموله روغن خام که در بنادر کشور وجود داشت، تامین و پرداخت شد.
وی عنوان کرد: در ادامه تامین روغن خام، به تازگی ۳۰۰ هزار تن روغن خام موجود در بنادر آزادسازی شده و در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار گرفته است تا برای تولید روغن مصرفی به کارخانه‌ها داده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: دو هزار تن از این ۳۰۰ هزار تن به این استان اختصاص یافته است که برای تولید روغن مورد نیاز استان در اختیار چهار کارخانه تولید روغن در دزفول، گچساران، سیرجان و بندرعباس قرار می‌گیرد. این کارخانه‌ها اکنون در حال دریافت سهمیه خود از شرکت بازرگانی دولتی هستند.

moderkol samt bo
حسینی گفت: پس از اینکه روغن تولید شد مباشران آن را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند و میان فروشگاه‌های منتخب در استان توزیع خواهند کرد. این سهمیه فوق العاده بخش زیادی از نیاز مردم را تامین خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه روغن به سه شکل عرضه می‌شود، بیان کرد: یکی از مراکز عرضه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که محموله مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان تامین می‌کنند، یا شرکت‌های پخش کالا که تعدادشان در بوشهر پنج شرکت است روغن را پس از دریافت از تولیدکنندگان، بین واحد‌های صنفی توزیع می‌کنند و یا با توجه به شرایط کنونی سهمیه‌ای در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که در این زمینه مباشرانی معرفی می‌شوند و آن‌ها روغن تخصیص یافته را میان فروشگاه‌های منتخب توزیع می‌کنند.
فروش اجباری کالا تخلف است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، فروش اجباری برخی کالا‌ها همراه با روغن هم را تخلف دانست و از برخورد با متخلفان چه توزیع کنندگان و چه شرکت‌های پخش کالا خبر داد.
حسینی افزود: با توجه شرایط کنونی، شرکت‌های پخش با تایید سازمان صمت استانی از طریق سامانه جامع تجارت سهمیه روغن می‌گیرند و میان عرضه کنندگان توزیع می‌کنند.

roghan
وی تاکید کرد: ۳۰۰ هزار تن سهمیه تعیین شده می‌تواند تامین کننده نیاز کشور در در دو-سه ماه پایانی سال و فروردین سال آینده، باشد.
برای تامین روغن نگرانی وجود ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بابت تامین روغن نگرانی وجود ندارد، ممکن است در برخی جا‌ها اختلال و کمبود باشد باشد، اما روغن وجود دارد.
حسینی گفت: اواسط آذر کمبود روغن داشتیم، اما بعد از آن وضعیت روغن به طور تقریبی مشابه پارسال بوده است. اما گاهی تقاضا بیش از عرضه شده است و از مردم می‌خواهیم به مقدار نیاز روغن بخرند.
وی بدون اعلام زمانی خاص ابراز امیدواری کرد که بازار روغن به شرایط عادی برگردد./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group