سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

دومین گلگشت زیست بوم برازجان در منطقه کوهستانی روستای راهدار دشتستان برگزار شد.

اکبر بازآمده-به گزارش دیارجنوب، بامداد آدینه نوزدهم دیماه انجمن دیده بان زیست بوم برازجان با همراهی محیط بانان افتخاری روستای راهدار و جمعی از طبیعت دوستان برنامه کوهنوردی در ارتفاعات روستای راهدار دشتستان داشتند که در این کوهنوردی خانوادگی ساعت ۷ از یادمان شهدای گمنام شهر برازجان راهی روستای راهدار شدیم.
پس از استقرار در ایستگاه، مسلم(محسن) اسفندیاری و رحیم یزدان پناه از محیط بانان افتخاری روستای راهدار و به عنوان راهنمای گروه، کلیاتی درباره برنامه و شرایط مسیر و اصول و قواعد کوهنوردی را بیان داشتند و ساعت ۷/۴۵ حرکت کردیم.

dovomin golgasht 1
مسیر کوهنوردی که از کوهپایه آغاز شد پس از طی مسافتی به محل چهل انبار رسیدیم و پس از درنگی کوتاه و توضیحات مسلم اسفندیاری درباره این محل، مسیر صعودی به بَرد چَنگ را ادامه دادیم. بر فراز بَرد چَنگ جایی است که در روزگار هخامنشیان یکی از چند مکانی بوده که سنگ های بسیار عظیم را از این منطقه برای ساختن کاخ های زمستانی هخامنشیان در چرخاب برازجان، بردک سیاه و... می برده اند که هنوز هم بخش هایی از آن سنگهای تراشیده و بزرگ بر فراز کوه، خودنمایی می کند.
صبحانه را در بَرد چَنگ خوردیم و استراحتی کردیم و مسیر برگشت را آغاز کردیم. ساعت ۱۲ به ایستگاه رسیدیم و برنامه پایان یافت.

این مسیر یکی از مسیرهای زیبای کوهنوردی است که چشم اندازهای بسیار زیبا و دلنشینی دارد. بَرد چَنگ مشرف بر کارخانه سیمان دشتستان و شهر برازجان و روستاهای راهدار و قراول خانه است و از اینجا بخش های وحدتیه، سعدآباد، آبپخش و شبانکاره را به خوبی می توان مشاهده کرد. تماشای نخلستانهای چند میلیونی دشتستان جلوه ای بی مانند دارد.
یک روز بسیار خوب و ماندگار با حضور همراهان و همنوردان ارجمند داشتیم و در هفته های پیش رو به بازدید از دیگر جاهای بکر طبیعی دشتستان خواهیم پرداخت.

dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1dovomin golgasht 1

عکاس: داریوش محبی

استان بوشهر

Template Design:Dima Group