جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

شبکه خبری سی ان ان از دستگیری ۸۳ تن از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در حمله به ساختمان کنگره این کشور خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی با اعلام دستگیری ۸۳ تن از مهاجمان به کنگره آمریکا افزود، تعقیب و جستجو برای یافتن افرادی که در حمله خشونت آمیز به ساختمان کنگره شرکت داشتند، در سراسر کشور ادامه دارد.
«اِوِن پرز»، خبرنگار سی ان ان در گزارشی درباره این تحقیقات گسترده گفت: مقامات فدرال در سراسر کشور به تعقیب برای یافتن افرادی هستند که در حمله روز چهارشنبه به کنگره آمریکا ادامه می‌دهند، می‌دانیم که دست کم ۱۸ نفر به اتهامات فدرال دستگیر شده اند و ده‌ها تن دیگر با اتهامات در دادگاه محلی در واشنگتن رو به رو هستند.
در این گزارش آماده است، از جمله دستگیرشدگان، «آدام جانسون» است که در زادگاهش فلوریدا دستگیر شد، وی همان کسی است در تصاویر منتشر شده، میز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان را به دست گرفته است.
«جیکوب چنزلی» فرد دیگری است که در آریزونا دستگیر شد. وی در تصاویر سی ان ان از داخل ساختمان با صورت رنگ شده و کلاه خزدار دیده می‌شود.
اف بی آی اعلام کرد چنزلی به آن‌ها گفت به این دلیل به واشنگتن آمد که ترامپ از هوادارانش خواست بیایند، و او گروهی را در پاسخ به درخواست رئیس جمهور برای وارد عمل شدن سازماندهی کرد. یکی دیگر از این اراذل و اوباش که با اتهاماتی رو به رو شده است، دریک اونز، نماینده پارلمان ویرجینیای غربی است. وی اعلام کرد از کرسی خود استعفا می‌کند.

در حمله روز چهارشنبه به کنگره پنج تن، از جمله یک مامور پلیس کنگره -که هدف حمله حامیان ترامپ قرار گرفت- کشته شدند. دادستانان اتهامات شدیدی علیه برخی از مظنونان، از جمله فردی مطرح کرده اند که با کامیونی ظاهراً حامل بمب و یک اسلحه و هفت تیر از آلاباما به واشنگتن آمده بود. یک فرد دیگر مسلح به سلاح گرم که دستگیر شده است، ظاهراً به دوستانش گفته به واشنگتن آمده بود تا نانسی پلوسی را بکشد./ خبرگزاری صداوسیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group