جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی، در آستانه ۲۲ دی پنجمین سالگرد دستگیری تفنگداران آمریکایی نزدیک جزیره فارسی در آب‌های خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، «فارسی» جزیره‌ای نظامی در خلیج فارس و در اختیار سپاه است که پنج سال پیش یعنی در ۲۲ دی ۱۳۹۴ پاسداران نیروی دریایی سپاه توانستند ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را که با دو شناور نظامی، بدون مجوز و غیرقانونی وارد آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران شده بودند، در چند کیلومتری نزدیک این جزیره دستگیر و برای یک روز در این جزیره بازداشت کنند.
با نزدیک شدن به این روز، سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی و مردم‌پایه همراه با یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی نوح نبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، با حضور ۷۰۰ شناور سبک و نیمه‌سنگین در دل خلیج فارس و پیرامون جزیره فارسی برگزار شد.

razmayesh daryaei 1
در این رزمایش شناور‌های مردمی و نظامی از سواحل استان بوشهر خود را به جزیره فارسی رساندند و در ستون‌هایی منظم گرداگرد این جزیره مهم رژه رفتند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران هنگام برگزاری این رزمایش گفت: صد‌ها فروند شناور مردمی گردان‌های مردم‌پایه امام حسین (ع) از سرتاسر سواحل و بنادر استان بوشهر با آمدن به جزیره فارسی در این رزمایش، آمادگی، توانمندی و پشتیبانی خود را به نمایش گذاشتند.
سردار رمضان زیرراهی با اشاره به این‌که هر جا مشکلی بوده و بسیج وارد شده، کار خود را به بهترین شکل انجام داده است، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که اگر سواحل، آب‌ها و جزایر ما تهدید شوند، بسیجیان خود را در کوتاه‌ترین زمان به جزایر می‌رسانند و در کنار نیرو‌های نظامی از آن‌ها پاسداری می‌کنند.

razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1razmayesh daryaei 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group