جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

آئین تجلیل از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس شهرستان دشتستان در پژوهش سرای متقین برازجان برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، این آئین روز پنج شنبه 18 دی ماه با حضور سردار حسین کارگر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، سرهنگ غلام پور فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان، حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح امام جمعه برازجان، زراعتگر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری دشتستان، سرهنگ ملکوتی جانشین فرمانده انتظامی، محراب بنافی عضو شورای شهر برازجان، ملک‌زاده رئیس اداره بنیاد شهید دشتستان، محبوبه اسلام پور مسئول بسیج هنرمندان دشتستان، مصدقی فرد مسئول بسیج اصناف دشتستان، محمدرضا کوهکن رئیس اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان، سید فاضل حسینی مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان دشتستان، عباس دهقان دبیر جشنواره حماسه مجنون و محمدکاظم اتابک مدیر کتب تاریخی دشتستان برگزار و از نویسندگان دوران دفاع مقدس دشتستان تجلیل بعمل آمد.
انتقال فرهنگ شهدا و ماندگاری جمهوری اسلامی
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان داشت: نقش دشتستان در 8 سال دفاع مقدس ستودنی است و برگزاری کنگره و امورات معنوی از جمله قلم زدن در راه شهدا توفیقی بود که نصیب این شهرستان شد.
سردار حسین کارگر افزود: نویسندگان ما در مسیر اولیه قرار دارند و باید شیوه های مختلفی را برای انتشار و خواندن این مطالب ارزشمند به کار گیرند.

tajlil nevisandegan dashtestan 1
وی هدف از این کار معنوی را ارتقاء فرهنگ دانست و افزود: ارتقاء فرهنگ و نشر آثار دفاع مقدس امری مهم است و باید بتوانیم در انتقال فرهنگ شهدا و ماندگاری جمهوری اسلامی کوشا باشیم.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر خاطر نشان کرد: ما بدنبال پاسداری و پایداری جمهوری اسلامی هستیم و همین خاطر باید نوشته ها و یاد شهدا را نشر و انتقال دهیم.
81 جلد کتاب از دوران دفاع مقدس در دشتستان
فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همه ملت ایران باید به گذشته خود یعنی دفاع مقدس و 8 سال جنگیدن با تمام وجود در مقابل تمامیت استکبار جهانی افتخار کنند.
سرهنگ نعمت الله غلامپور در ادامه با اشاره به قدردانی از نویسندگانی که دوران دفاع مقدس را قلم میزنند، افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب، بشکنند قلم هایی که ننویسند بر بسیجیان ما در دوران دفاع مقدس چه گذشت.

tajlil nevisandegan dashtestan 1
وی در ادامه یادآور شد: این مطلب مهم از امام، بر ما واجب می دارد تا نویسندگان و اهل قلم را به نوشتن دوران پرافتخار دفاع مقدس دعوت نماییم.
سرهنگ نعمت الله غلامپور گفت: تاکنون در سطح شهرستان 35 ناشر و 81 جلد کتاب به چاپ رسیده است و کتابهای فاخری از ستاد تالیف کتاب دفاع مقدس و نقش تاریخی دفاع مقدس در دشتستان داریم.
شهدا اسوه های جامعه هستند
امام جمعه برازجان ضمن تسلیت بمناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی مصباح یزدی و گرامیداشت شهدای گرانقدر بیان داشت: قلم زدن نویسندگان در راه و یاد شهدا کاری ماندگار و با ارزش است و همانند رزمندگانی هستند که خداوند در قرآن به آنها فضیلت و برتری داده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح در ادامه اضافه کرد: هر انسانی این سعادت و لیاقت توفیقش شود و در راه خدا جهاد و پیکار کند از برگزیدگان الهی محسوب می شود.

tajlil nevisandegan dashtestan 1
وی سردار دلها را نمونه بارزی از آیات، جهاد و هجرت در راه خدا دانست و افزود: او به حق تمام عمرش را در راه خدا سپری کرد؛ از دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و جبهه مقاومت که در نهایت سیدالشهدا مقاومت وانقلاب اسلامی نام گرفت.
امام جمعه برازجان شهدا و سبک زندگی آنها را یک مکتب دانست و بیان داشت: همانگونه که ما سیره پیامبران را مکتب می دانیم، شهدا نیز اسوه های جامعه هستند و می توانند الگوهای مناسبی برای افراد باشند.
دفاع مقدس زمینه تمدن سازی است
محمدکاظم اتابک مدیر کتب تاریخی دشتستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس گفت: در حوزه ادبیات پایداری اولین بانی قلم زدن در راه شهدا، سردارکارگر رییس بنیاد بین المللی استان بوشهربودند که اولین جرقه را در زمینه تالیف کتب یادواره شهدا در کنگره اول ایجاد کردند.
وی در ادامه افزود: از اولین کنگره تاکنون 84 نویسنده دشتستانی در این زمینه قلم زده اندکه با در نظر گرفتن 200 صفحه ای بودن کتاب ها تا کنون 16 هزار و هشتصد برگ قلم زنی کرده اند.
اتابک بیان داشت: نویسندگانی که بیاد شهدا قلم در دست میگیرند کارشان نوعی عبادت محسوب می شود.

tajlil nevisandegan dashtestan 1
مدیر کتب تاریخی دشتستان گفت: با تشکیل تیم ستاد تالیف کتاب بدستور سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان، کارنامه تاریخی قلم دشتستان را رقم زدیم.
وی در ادامه افزود: تاکنون 28 جلد کتاب برای کنگره دوم آماده شده که کاری ماندگار و با ارزش از دوران دفاع مقدس است.
وی جنگ را دارای دو بعد دانست و افزود: جسم و روح از ابعاد جنگ هستند که جسم با گذر زمان دچارتغییر شده ولی روح همیشه زنده است و به همین خاطر ما از جنگ می نویسیم تا روحش همچنان زنده بماند.
مدیر کتب تاریخی دشتستان خاطرنشان کرد: ما ولایت مداریم و بنا به دستور حضرت امام باید بنویسیم و جنگ را گنج بدانیم و با قلم زدن از جنگ، گنج استخراج کنیم.
وی نوشتن را عاملی برای پایداری و تحریف نشدن جنگ دانست و گفت: دفاع مقدس زمینه تمدن سازی است و برای پیشرفت باید از تجربیات و زیرساخت های این حوزه استفاده کرد و مدیریتی جهادی داشت.
محمدکاظم اتابک یادآور شد: جرقه مجمع نویسندگان دفاع مقدس در شهرستان دشتستان را خواهیم زد و تا به حال 90 هزار سند از نقش دشتستان جمع آوری شده که در آینده از این اسناد قلم خواهیم زد.
ارسال 300 اثر به جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون
دبیر ستاد جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون در شهرستان دشتستان گفت: دومین جشنواره به همت هنرمندان، نویسنگان متعهد بخصوص جوانان و بویژه دستگاه های اجرایی و نهاد ها ی فرهنگی در شهرستان دشتستان و شهر برازجان در حال رقم خوردن است.
وی در ادامه افزود: این رویداد ادبی و هنری با الهام از ایثار، مقاومت شهدا و ایثارگران دوره دفاع مقدس در 10 موضوع و 10 رشته ادبی و هنری برگزار شد که در نهایت 8 رشته به جشنواره راه یافت .
حاج عباس دهقان کمارجی گفت: در سالجاری 10 آثار از شهرهای مختلف دریافت کردیم که 276 اثر ادبی و 74 اثر هنری و در مجموع 300 اثر به جشنواره رسید.
وی در ادامه یادآور شد: هدف از این جشنواره، ورود این موضوعات در درون جامعه و انتقال فرهنگ شهدا است که امیدواریم این راه ادامه داشته باشد.
دبیر ستاد جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون در شهرستان دشتستان در پایان از همه افراد، نهاد ها و سازمانهایی که در این زمینه همکاری داشته تشکر و قدردانی نمود.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه آثار داوری شده جشنواره افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1tajlil nevisandegan dashtestan 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group