جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جایگاه استان در کنکور سراسری در بخش آزمون و سوابق تحصیلی دانش آموزان، با چهار رتبه جهش از رتبه ۱۵ به ۱۱ صعود کرده است.

به گزارش دیارجنوب، علیمراد کرمی روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: همچنین استان بوشهر در آزمون کنکور سراسری بدون احتساب سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز با ۶ رتبه ارتقا از رتبه ۲۵ به ۱۹ کشوری دست یافت.
وی بیان کرد: افزون براین میانگین نمره‌های امتحان‌ نهایی دانش آموزان استان بوشهر در مقایسه با کشور ۴۶ صدم رشد داشته این درحالی است که این رشد در کشور ۷ صدم بوده است.
کرمی اضافه کرد: امسال مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توانمند سازی معلمان استان بوشهر تخصیص داده است.
وی اظهار کرد: همچنین با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی ۲ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکوردانش آموزان پایه آخر تحصیلی استان بوشهرتامین شده است.

karami modirkoh a p
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تمام امتحان‌های دی ماه دانش‌آموزان استان به صورت مجازی برگزار و تنها آزمون تجدیدی‌های پایه دوازدهم سال قبل که امتحان نهایی است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.
۸۵ درصد دانش آموزان استان بوشهر در سامانه شاد آموزش می‌بینند
کرمی اضافه کرد: ۸۵ درصد دانش آموزان استان بوشهر از طریق فضای مجازی در سامانه شاد آموزش می‌بینند، ۱۸.۸۸ درصد حضوری و مابقی از روش‌های حضوری، تلویزیونی و یا درس‌نامه آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.
وی اظهار کرد: شمار دانش آموزان استان بوشهر ۲۲۵ هزار نفر است که از این شمار در زمان حاضر ۱.۵ درصد کل دانش آموزان استان معادل سه هزار و ۵۰۰ نفر از دسترسی به آموزش مجازی به دلیل نداشتن تبلت و یا نداشتن زیرساخت اینترنتی محروم هستند و آموزش‌های خود را از درسنامه‌ فرا می‌گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از اول سال تاکنون با همکاری خیران، کمیته امداد، آموزش و پرورش، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان برای ۶هزار و ۵۰۰ دانش آموز تبلت تهیه و تحویل شده است.
وی در خصوص تامین تبلت برای دانش آموزان استثنایی استان بوشهر گفت: قرار است با همکاری وزارت آموزش و پرورش و تامین ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۴۳ دانش آموز مدارس استثنایی استان تبلت تامین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سامانه شاد یک مجموعه جدید و نوپا است که با وجود همه مشکلات اما محیط امن و مناسب برای دانش آموزان که تاکنون به نسبت موفق و رضایت نسبی را تاکنون حاصل کرده است.
کرمی یادآور شد: جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود و تاکنون بخشی از این دانشجویان در آموزش و پرورش جذب شده‌ و برخی دیگر نیز در حال طی کردن مراحل گزینش هستند این در حالی است که کمبود معلم در آموزش و پرورش همیشگی است اما تلاش می‌شود هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
وی در خصوص مطالبات فرهنگیان استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها بدهی آموزش و پرورش مربوط به پاداش و مرخصی بازنشستگان سال ۹۸ است که تلاش می‌شود این بدهی پرداخت شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group