پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، عدم رعایت الگوی کشت را عامل اُفت قیمت در بادمجان عنوان کرد و گفت: میزان اُفت قیمت در این محصول با رعایت کشاورزان کمتر خواهد بود.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، "خسرو عمرانی" با بیان اینکه هزار هکتار از مزارع استان بوشهر به کشت بادمجان اختصاص یافته، اظهار داشت: بخش عمده سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دشتستان است.
وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاظر میانگین تولید بادمجان در استان 35 تن در هکتار است و پیش بینی می شود کل تولید این محصول نیز 35 هزار تن باشد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به خبرنگار دیارجنوب گفت: تولید این محصول تا پایان آذر ماه سالجاری 23 هزار تن بوده و قیمت فروش در مزرعه بین 800 تا 1400 تومان است.

photo kesht bademjan
وی افزود: هزینه تولید در هر هکتار 32 میلیون تومان و قیمت تمام شده به ازای هرکیلو از این محصول 915 تومان است.
عمرانی به کاهش قیمت بادمجان در سالجاری اشاره کرد و افزود: میانگین قیمت فروش بادمجان کمی بیشتر از هزینه تولید است و در حال حاظر قیمت این محصول اُفت کرده است.
وی عمده ترین دلایل افت قیمت بادمجان را برشمرد و عنوان کرد: افزایش هزینه تولید، کاهش مصرف، کاهش میزان صادرات، پیک تولید بالا ، شرایط خاص اقتصادی و الگوی کشت باعث کاهش قیمت این محصول در استان و سطح کشور شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: میزان اُفت قیمت در این محصول با رعایت کشاورزان در الگوی کشت کمتر خواهد بود.
عمرانی در ادامه یادآور شد: پیش بینی می شود طی 15 روز آینده، بروز سرما در استان بوشهر و دیگر استان های سایر مناطق کشور باعث کاهش تولید این محصول شده و قیمت ها نیز کمی افزایش می یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر درخصوص صادرات محصولات کشاورزی به خبرنگار دیارجنوب گفت: پایداری صادرات رب در طول سال به تنظیم بازار محصول گوجه فرنگی کشور و جنوب کشور بسیار کمک کرده و تاثیر گذار بوده است و تلاشمان این است صادرات این محصول پایداری داشته باشد و در استان، سطح ملی و استان های همجوار نیز در حال پیگیری هستیم.
وی تمدید صدور مجوز صادرات گوجه فرنگی را از دغدغه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و تمدید صدور مجوز بشدت پیگیر هستیم و بر این باوریم با صادرات رب، قیمت گوجه فرنگی منطقی خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group