جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کیوسک های تلفن همگانی شهری، تحت عنوان کتابخانه همگانی کاری فرهنگی و ارزشمند است که توسط شهرداری برازجان در پیاده رو سلامت افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش دیارجنوب، پیشرفتهای تکنولوژیک جامعه‌ی ایرانی طی دو دهه‌ی اخیر و تسخیر زندگی شهروندان توسط وسایل الکترونیک همچون تلفن‌های همراه، تبلت، انواع کامپیوتر و نیز شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی سبب شده بسیاری از جلوه‌های زندگی سنتی و حتی تجهیزات مدرن دهه‌های گذشته به فراموشی سپرده شده، جایگاه خود را کاملا از دست بدهند.
یکی از تجهیزات مدرن شهری در چند دهه پیش که تا سالها جایگاه ویژه‌ای نزد شهروندان داشت و خاطرات بی‌نظیری را برای چند نسل از مردم رقم زد، کیوسکهای تلفن شهری و بین شهری بود که تا چند سال پیش نیز در گوشه و کنار شهر خودنمایی می‌کرد اما طی سالیان اخیر جای خود را به تلفنهای خانگی، باجه‌های تلفن راه دور و نهایتا گوشی‌های تلفن همراه داد و برای همیشه از زندگی مردم کنار رفت.

ketabkhane hamegani shahrdari 20
اکنون شهرداری برازجان با ایده‌ای جدید به دنبال احیای خاطرات نسلهای دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی است تا با بهره‌گیری از این حس نوستالژیک، تلاشی جدید در جهت رشد فکری و فرهنگی جامعه آغاز نماید.
شهردار برازجان درخصوص این طرح ابتکاری بیان داشت: از آنجا که کتابخوانی و افزایش سرانه‌ی مطالعه‌ی شهروندان نقش مستقیم و موثری در توسعه‌ی فکری و فرهنگی جامعه دارد، استفاده از راهکارهای مختلف جهت ترغیب شهروندان به مطالعه و آشتی با کتاب می‌تواند به عنوان یک ظرفیت بزرگ فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
مهندس محمدی با اشاره به این نکته که نسلهای گذشته حس نوستالژیکی نسبت به کیوسکهای تلفن قدیمی دارند، افزود: به نظر می‌رسد احیای کیوسکهای تلفن قدیمی و بهره‌گیری از آنها به‌عنوان المانهای فرهنگی و تلفیق آن با تلاش برای توسعه‌ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک خواهد کرد موقعیت جدیدی برای ترویج فرهنگ مطالعه در میان نسلهای مختلف جامعه پیش‌ روی شهر عزیزمان قرار بگیرد.

ketabkhane hamegani shahrdari 1
وی در ادامه اضافه کرد: در همین راستا تصمیم گرفتیم ۴ فقره کیوسک تلفن را با کاربری کتابخانه‌های کوچک و جدید شهری احیا کنیم و با توجه بیشتر به آثار نویسندگان بومی دشتستان، این آثار ارزشمند در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد.
شهردار برازجان در پایان با ابراز امیدواری گفت: از یکسو شهروندان عزیز برازجانی در حفظ این سرمایه‌ی عمومی که متعلق به همه‌ی مردم است خدمتگزاران خود در شهرداری را یاری کنند و از دیگر سو از نویسندگان و اهالی فرهنگ دعوت کرد با اهدای تعدادی از آثار ارزشمند خود به این کتابخانه‌های کوچک، به غنای ببشتر این طرح فرهنگی کمک کنند.

ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 20ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1ketabkhane hamegani shahrdari 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group