شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس شورای شهر برازجان از برخورد قاطع با قطع کنندگان درختان دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، با توجه به حساسیت ایجاد شده پیرامون قطع درختان دانشگاه فرهنگیان و ضرورت برخورد با چنین اتفاقاتی جلسه 90 شورای اسلامی شهر برازجان جهت حفظ و حراست از درختان و فضای سبز شهری، با حضور معاون اجرایی شهرداری برازجان برگزار شد.

رئیس شورای شهر برازجان در این ارتباط اظهار داشت: قطع درختان در این دانشگاه که باعث گلایه مندی شدید مردم شده، باعث شد که شورا جلسه ای با مسئولین فضای سبز جهت اصلاح وضعیت فعلی داشته باشد.
وی عدم پلاک کوبی درختان سطح شهر را از معایب شهرداری دانست و بیان داشت: وظیفه شهرداری آماربرداری از درختان اماکن مختلف حریم و محدوده شهر جهت جلوگیری از قطع آن ها و ملزم به آمار برداری پلاک کوبی و حفظ و حراست از درختان و فضای سبز شهری است.
ساحل تنگستانی در ادامه به نکته دیگری متذکر شد و عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد درختان میان بلواری و و نزدیکی درختان به یکدیگر و عدم هرس بموقع آنها احتمال تصادف عابرین پیاده که از بلوارها گذر می کنند وجود داشته و شهرداری می بایست اقدامات موثری انجام دهد.

jalase shora 1
رئیس شورای شهر برازجان همچنین خواستار اعلام گزارش به شورا پیرامون تعداد قطع درختان و جریمه افراد خاطی در سطح شهر شد و بیان کرد: با توجه به اینکه نظارت بر حفظ حراست از باغات حریم شهر که از وظایف شهرداری است، شهرداری در این خصوص چه اقداماتی انجام داده است؟
عضو شورای اسلامی شهر برازجان با بین اینکه ما از طریق فضای مجازی متوجه قطع درختان در دانشگاه فرهنگیان شده ایم و از فعالین اجتماعی و سمنهای محیط زیستی پیرامون پیگیری این موضوع تشکر می نماییم.

وی افزود یکی از مصوبات شورا در سال سوم پلاک کوبی درختان سطح شهر بود که این مصوبه هنوز بلاتکلیف مانده و عملی نشده است.
نوید متین ادامه داد: شهرداری می بایست پیرامون قطع هر گونه درختی در سطح شهر جرایم سنگینی لحاظ کند و تعرفه این جریمه باید بر مبنای سن، نوع درختان و محل کاربری باشد.

jalase shora 1
دیگر عضو شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه بیان کرد: شهرداری در راستای شناسایی درختان در سطح شهر به جز اماکن عمومی چه اقداماتی انجام داده است.
وحید مصدق افزود: توسط شهرداری برای حفظ درختان پلاک کوبی در ادارات تاکنون مکاتبه ای انجام شده است؟
معاون اجرایی شهرداری برازجان در این جلسه اظهار کرد: به محض اطلاع از قطع درختان در دانشگاه فرهنگیان، مامورین اجراییات شهرداری در محل حاضر شدند و از ادامه قطع درختان جلوگیری کردند.
محمد جامعی تعداد درختان قطع شده را 17 درخت اعلام کرد و ادامه داد: این موضوع صورت جلسه شد و در اختیار دادستان جهت انجام مراحل قانونی قرار گرفت.
جامعی افزود: اگر کسی برنامه ای برای قطع درخت در سطح شهر دارد باید درخواست خود را به صورت مکتوب به شهرداری ارائه دهد، بنا به این درخواست کمیسیون ماده 7 تشکیل می شودو طبق چارچوب قوانین مجوز قطع صادر می شود.

jalase shora 1
وی با اعلام اینکه قطع درختان در این دانشگاه در چارچوب قانون نبوده عنوان کرد: اگر فردی درخواست قطع درختی را دارد عوارض آن را شورای شهر مشخص می کند، و در قبال گرفتن مجوز باید عوارض آن را پرداخت کند، اما در مواردی که فرد مجوز قطع درخت را ندارد و این کار را انجام دهد جرم محسوب می شود و جریمه آن را دادگاه مشخص می کند. وی در پایان اعلام نمود گزارشی کامل از سوالات انجام شده طی هفته آینده به شورا ارسال خواهد نمود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group