پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رییس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: 2 هزار و 435 نفر در این شهرستان به فشار خون بالا مبتلا هستند.

احمد آخوندی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فاز نخست طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بخش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم و جامعه هدف در این شهرستان اجراشده و فاز دوم آن از18 خرداد تا 15 تیر که مرحله اندازه گیری فشار خون است انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: هدف از اجرای این طرح ملی پیشگیری از مرگ و میر افراد جامعه هدف به دلیل فشار خون بالا است و بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، در واقع شروعی برای کنترل یکی از معضلات خطرناک سلامتی انسان‌ها محسوب می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: افزایش آگاهی اجتماعی و تدوین برنامه‌هایی برای تداوم این طرح ملی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای این طرح 2 هزار و 435 نفر از مردم این شهرستان مبتلا به فشار خون بالا هستند، گفت: با شروع این طرح 37 هزار نفر مردم شهرستان مشمول این طرح می شوند که پیش بینی می شوند آمار افراد مبتلا به فشار خون نسبت به قبل از اجرای این طرح به 2 برابر افزایش یابد.

آخوندی اضافه کرد: غربالگری افراد جامعه، شناسایی افراد دارای فشار خون و درمان و مراقبت بعد از درمان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیمارانکلیوی گروههای مهم هدف این طرح هستند .

رییس شبکه بهداشت و درمان دیر افزود: در اجرای این طرح تمام ادارات دولتی و غیردولتی همکاری داشته و فاز اجرایی نیز در تمامی پایگاههای سلامت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و درمانگاه های سپاه و بسیج اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اندازه گیری فشار خون رایگان است، تصریح کرد: مشخصات افرادی که در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، در سامانه سلامت ثبت شده و در صورت لزوم تحت درمان و مراقبت قرار می گیرند.

شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group