جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

پایگاه خبری دیارجنوب در راستای معرفی و حمایت از کارآفرینان برتر شهرستان دشتستان این بار با محمود شکوه از تولیدکنندگان مرغوب و با کیفیت قارچ در برازجان به گفتگو پرداخت.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مدیر و تولید کننده پرورش قارچ شکوه برازجان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری بیان داشت: در حال حاضر دارای دو سالن پرورش قارچ با برند شکوه در برازجان هستیم که 8 الی 9 نفر بصورت روزانه در این سالن ها مشغول به کار هستند.
وی حمایت خانواده را عاملی برای پیشرفت در این کار دانست و افزود: سال گذشته با راه اندازی اولین سالن فروش و درآمد خوبی داشتیم و بر همین اساس تصمیم گرفتیم در سالجاری سالن شماره 2 را راه اندازی کنیم.
محمود شکوه به خبرنگار دیارجنوب گفت: اولین دوره پرورش قارچ در سالن شماره 2 را شروع کردیم که امروز 26 آذرماه سومین روز برداشت این محصول است.

parvaresh gharch 1
مدیر و تولید کننده پرورش قارچ شکوه بیان کرد: بدلیل از قبل مجهز شدن محیط، از نظر سرمایشی و تنظیم کنترل دما تا کنون روند خوبی را شاهد بوده ایم.
وی در خصوص مواد اولیه برای شروع پرورش قارچ گفت: مواد اولیه یا کمپوست کار را از شرکت "یکتا" تنها نمایندگی در استان بوشهر که در شهر اهرم واقع هستند تهیه میکنیم که در این زمینه به ما مشاوره هم ارائه می دهند.
محمود شکوه گفت: برای فروش و کسب درآمد با عمده فروشان برازجان هماهنگ میکنیم تا بدست مغازه داران و کسبه برسانند.
وی با بیان اینکه کیفیت تولیدی قارچ شکوه نسبت به قارچ های خارج از استان مطلوب تر است، افزود: برداشت روزانه و بموقع علت اصلی کیفیت مطلوب قارچ ها ی شکوه است و علاوه بر این تازگی، عطر و طعم خوبی دارند.

parvaresh gharch 1
محمود شکوه اضافه کرد: عمر قارچ معمولا کوتاه است و قارچ های خارج از استان چون مسافت زیادی را طی میکنند تا بدست فروشندگان برسد، عطر، طعمش و کیفیت مطلوبی نخواهند داشت.
مدیر و تولید کننده پرورش قارچ شکوه بیان کرد: خانم کاظمی مسئول کنترل و کیفیت سالن های ما هستند که زمان دقیق برداشت قارچ را به ما اعلام میکنند و چون محصول ما هزینه مسافت و دلال های بین راه را ندارد معمولا قیمت ارزان و بصرفه تری برای مشتری خواهد داشت.
وی افزود: ما قارچ ها را به عمده فروشان کیلویی 25 هزار تومان عرضه میکنیم و آنها کیلویی 27 هزارتومان به مغازه داران توزیع میکنند که مغازه داران نیز از 30 تا 35 به مشتری ها می فروشند.

parvaresh gharch 1
محمود شکوه یادآور شد: در نظر داریم که دو سالن دیگر به تعداد سالنها اضافه کنیم تا طبق زمانبندی که صورت میگیرد در تمام طول هفته و سال بتوانیم قارچ داشته باشیم .
وی خاطرنشان کرد: در حال حاظر بر روی کشت توت فرنگی مشغول کار هستیم.
مسئول کنترل دما و رطوبت سالن قارچ شکوه در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: دمای کمپوست معمولا باید بین 25 تا 27 درجه باشد و باید دما را درهمین درجه کنترل کرد.

parvaresh gharch 1
مونا عسکری وند افزود: درصورت تنظیم نبودن میزان دما، قارچ ها خشک، توخالی و زرد شده و چترشان باز میشود و علاوه بر این کیفیت نامطلوب و پایینی خواهند داشت.
وی میزان دما در دوره شوک دهی را بین 18 الی 19 درجه عنوان کرد و گفت: اگر دما و رطوبت مناسب باشد کیفیت قارچ ها مطلوب و شکل ظاهری خوبی خواهند داشت.

parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1parvaresh gharch 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group