جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: ۳ اختراع با عناوین جلیقه ارگونومیکی کاهنده فشار بر کمر در بلند کردن بار، آتل قابل تنظیم زانو با مکانیسم پیچ و مهره و آتل مدرج ارگونومیک آرنج توسط پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ثبت رسید.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا خمیسی پور روز سه شنبه در آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پارسال ۹ طرح در حوزه فناوری از پژوهشگران این دانشگاه دریافت شد، هفت طرح به تصویب رسید و یک طرح نیز در مرحله داوری قرار دارد.
وی افزود: کسب موافقت اصولی تاسیس کارخانه نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اخذ موافقت‌نامه جهت تخصیص و اعطا وجوه حمایتی، اعطای تسهیلات و عضویت در صندوق‌های پژوهش و فناوری، دریافت موافقت و اخذ مجوز جهت تاسیس مرکز فناوری‌های زیست پزشکی دریایی و پیگیری تاسیس مرکز رشد و نوآوری سلامت پردیس دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ازجمله اقدامات مهم معاونت تحقیقات بوده است.
خمیسی پور اضافه کرد:تاکنون ۹ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه مستقر هستند که محصولات خود را نیز تجاری‌سازی نموده‌اند.

ekhteraeh oloompezeshki
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهارداشت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رویکردی مسئله محور است که نتیجه این موضوع حل مشکلات و خودکفایی در تولید علم و دانش خواهد شد.
وی با گرامیداشت ۲۵ آذرماه روز پژوهش به فعالان این عرصه گفت: یکی از رسالت‌های خود را ایجاد و تقویت بستری مناسب برای تحقیقات و فناوری می‌دانیم.
خمیسی پور افزود: مهم‌ترین هدف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی مرکز رشد، گسترش فرهنگ‌سازی در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان برای ارائه کارهای فناورانه و طرح‌های نوین با محوریت و محصول محور بوده است.
خمیسی‌پور ادامه داد: حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و فناور نیز یکی دیگر از اهداف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
وی اظهارداشت: معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به شرایط شیوع کرونا، چندین وبینار آموزشی در سطح کشوری و بین‌المللی را در حوزه فناوری برگزار کرد.
در این آیین از پژوهشگران برتر این دانشگاه در بخش های مختلف تجلیل شد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group