جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

جلال برزگر مدیرعامل ستارگان گفت: با همت و غیرت بازیکنان و کادر فنی تیم، به امید خدا برنده‌ی بازی امروز خواهیم بود.

به گزارش دیارجنوب، " تیم ستارگان دشتستان" نماینده‌ی استان بوشهر در لیگ برتر هندبال ایران که دومین سال حضور خود در سطح اول هندبال کشور را تجربه می‌کند این روزها در شهر شیراز به سر می‌برد تا بازیهای خود در مرحله‌ی اول دور برگشت لیگ برتر کشور را برگزار کند. ستارگان که دو سال پیش و پس از چند سال تلاش توانست مجوز حضور در لیگ برتر را بگیرد، در سال اول حضور خود در روز آخر توانست سند باقی ماندنش در لیگ برتر را امضا کند. در حالیکه انتظار می‌رفت نماینده‌ی دشتستان امسال شرایط بهتری را تجربه کند اما این اتفاق نیفتاد و تا آخرین روزهای قبل از شروع لیگ حتی حضورش در این رقابتها نیز در هاله‌ای از ابهام بود.

handbal setaregan d
شرایط بغرنج مالی این تیم خصوصی در ابتدای فصل که حالا ورزش اول برازجان و شهرستان دشتستان را نمایندگی می‌کند و پس از سقوط دردناک شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم از لیگ برتر فوتبال به نقطه‌ی عطف ورزش استان تبدیل شده سبب گردید دلهره‌ی هواداران پرشمارش تا روز قرعه‌کشی مسابقات و حتی بعد از آن نیز ادامه پیدا کند. هرچند انتخاب جلال‌الدین برزگر به عنوان مدیرعامل این باشگاه کمک کرد رفته رفته ستارگان دشتستان حضور خود در لیگ برتر را تثبیت کند اما ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم به کرونا و عدم حضور در دور اول بازیها و سپس شکست‌های پی‌ در پی در بازیهای نخست، وضعیت نماینده‌ی استان بوشهر در لیگ برتر هندبال را در شرایط مخاطره‌آمیزی قرار داده است.
در آستانه‌ی مسابقه‌ی امروز ستارگان دشتستان مقابل نفت و گاز گچساران به سراغ جلال برزگر رفتیم تا شرایط تیم پیش از مسابقه‌ی امروز را از زبان مدیرعامل باشگاه بشنویم.
این مصاحبه به شرح ذیل است:

خبرنگار دیارجنوب: با سلام و آرزوی موفقیت برای شما در مسابقه‌ی امروز، لطفا در مور شرایط نماینده‌ی هندبال دشتستان پیش از مسابقه با نماینده‌ی گچساران برایمان بگویید...
برزگر: سلام عرض میکنم خدمت شما و همه‌ی مخاطبین ارجمند این گفتگو. تیم ما پس از روزهای سختی که از ابتدای لیگ تا اینجا گذرانده، رفته رفته به شرایط مطلوب نزدیک شده و آماده‌ی مسابقه‌ی امروز با نفت و گاز گچساران است. علیرغم مصدومین پرشماری که در تیم داریم اما پزشک تیم و مجموعه‌ی مدیریتی باشگاه و کادر فنی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بازیکنان در بهترین شرایط ممکن مهیای بازی امروز شوند. علیرغم تمام مشکلاتی که بر سر راه تیم از همان ابتدای فصل قرار گرفت و بخش مهمی از آن خارج از اختیار ما بود، رفته رفته شرایط تیم با همت بازیکنان و مجموعه‌ی فنی تیم بهتر شده و بهتر از این هم خواهد شد.
خبرنگار دیارجنوب: این یعنی شما به نتیجه‌گیری در بازی امروز مقابل نفت و گاز گچساران امیدوارید...
برزگر: شک نکنید که شدیدا امیدوارم. توکلمان به خداست و فضای حاکم بر تیم و انگیزه‌ی بازیکنان را که می‌بینم، مجموعه‌ی شرایط این نوید را می‌دهد که امروز شاهد تلاش مضاعف بازیکنانمان برای کسب اولین برد خواهیم بود. ببینید... ما از نظر نتیجه‌گیری لیگ را خوب شروع نکردیم. شرایط بسیار بغرنج مالی قبل از آغاز مسابقات که دستمان را برای در اختیار گرفتن بازیکنان مورد نیاز کادر فنی تیم بسته بود و با سلب قدرت تصمیم‌گیری فنی از مجموعه‌ی باشگاه سبب شد نه تنها نتوانیم به موقع برای در اختیار گرفتن برخی بازیکنان مورد نیاز کادر فنی اقدام کنیم بلکه تعدادی از بازیکنان خوب فصل قبل خودمان را نیز بخاطر همان مشکلات مالی از دست دادیم و اینکه اصلا نمی‌دانستیم آیا میتوانیم در فصل جدید لیگ برتر حضور داشته باشیم یا نه! همه‌ای این موارد را به حمله‌ی کرونا به مجموعه‌ی تیم و به قرنطینه رفتن بازیکنان و عوامل فنی ستارگان اضافه کنید. اینها کافی بود تا تیم ما نه تنها از برنامه‌ی زمان‌بندی آماده‌سازی خود عقب بیفتد بلکه با تحلیل رفتن بدن بازیکنان بر اثر بیماری، در شرایط بسیار نامطلوبی قرار بگیرند. بازیکنان سه- چهار هفته به قرنطینه رفتند و با بیماری دست و پنجه نرم کردند؛ بدنها از آمادگی دور شد؛ نظم تیمی به هم ریخت و باشگاه وارد یک بحران بزرگ شد که مستقیما بر روحیه‌ی تیم نیز تاثیرگذار بود.
با این حال چند بازی اول خود را در تهران و شیراز پشت سر گذاشتیم و روند رو به پیشرفت تیم طی این بازیها کاملا قابل مشاهده بود تا آخرین بازی مرحله‌ی اول دور رفت مقابل پرسپولیس بهبهان. در این بازی با وجود اینکه در دقایقی حتی سه گل از حریف پیش بودیم اما بدشانسی گریبانگیر تیممان شد و صدمه‌دیدگی تعدادی از بازیکنانمان شرایط را به گونه‌ای پیش برد که در دقایقی تا هفت گل از حریف عقب بیافتیم اما باز هم همت و تلاش بازیکنان پرتوانمان امید به جبران نتیجه را زنده نگه داشت و نتیجه حتی به تساوی هم کشید اما در نهایت موقعیتهایمان با بدشانسی از دست رفت تا نتیجه‌ی مطلوبمان رقم نخورد.
همین روند رو به رشد سبب می‌شود به دیدار امروز مقابل نفت و گاز گچساران خوشبین‌تر از قبل باشیم.
خبرنگار دیارجنوب: اما برخی صاحبنظران در فضای مجازی یک‌سری ایرادهای فنی هم به بازی ستارگان وارد دانستند...
برزگر: حرفی در این نیست. وقتی یک تیم شکست می‌خورد همه در باخت سهیم هستند. از بازیکن گرفته تا مربیان و دیگر عوامل فنی و حتی مدیریتی. اصلا مگر می‌شود تیمی ببازد و بگوییم مربی هیچ ایرادی نداشته؟؟ اما یادمان نرود که بزرگترین مربیان دنیا هم گاهی برخی تصمیماتشان جواب نمی‌دهد و منجر به کسب نتایج غیرمنتظره می‌شود. سرمربی تیم بعد از مسابقه با تیم گچساران با انتشار یک پیام ویدیویی از هوادارن عذرخواهی کرد و این اتفاق خوبی بود که در ورزش کشورمان کمتر شاهد آن هستیم. تمام ضعفها و ایرادها در آن مسابقه را در جلسات فنی و مدیریتی باشگاه در محل اردوی تیم احصا کردیم و بحث‌های لازم صورت گرفت و شک نکنید این مشکلات به‌تدریج به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.
خبرنگار دیارجنوب: اما طی یکی- دو روز گذشته رضا عباسی هدف اول انتقادها در فضای مجازی قرار گرفت. آیا تصمیم مدیریتی خاصی دراین زمینه در دستور کار دارید؟
برزگر: قطعا خیر! جناب عباسی و مجموعه‌ی همکارانش در کادر فنی شامل آقایان مصباحی، بهزادی، شنبدی، شعبانی، صداقت و آورا نهایت تلاششان را به کار گرفته‌اند. ستارگان اگر الآن اینجا و در سطح اول ورزش ایران حضور دارد، حاصل دانش فنی و تلاشهای بی‌وقفه‌ی همین رضا عباسی و همکارانش است است. اگر همت و تلاش مالک محترم باشگاه جناب بهبهانی و دانش و توان فنی بالای رضا عباسی نبود، اصلا لیگ برتری برای ما وجود نداشت که حالا بخواهیم در مورد نتایج تیممان در این لیگ بحث و گفتگو کنیم. حالا هم تیم ستارگان علیرغم تمام مشکلاتش روند رو به رشدی را دارد سپری می‌کند و من به عنوان مدیرعامل باشگاه و نزدیک‌ترین فرد به مجموعه‌ی تیم شاهد تلاشهای مربیان و کمیته‌ی فنی تیم هستم. قطعا مشکلاتی بر سر راه تیم هست که در زمان مناسب به آنها خواهیم پرداخت اما این مورد را با قاطعیت خدمت شما و عزیزانی که نگران وضعیت تیم هستند عرض می‌کنم که با تمام توان از سرمربی تیمم حمایت میکنم و در موفقیت ستارگان ذره‌ای تردید ندارم. قطعا تیم ما با شرایطی که داشت از ابتدا با هدف حفظ سهمیه‌ی لیگ برتر پا به میدان فصل جاری لیگ گذاشت و نباید به چیز دیگری فکر می‌شد. حالا هم به تیم و توانش برای رسیدن به هدف اطمینان دارم و حتی با کسب هر نتیجه‌ای در بازی امروز، با قاطعیت پشت سرمربی تیم ایستاده‌ام و از ایشان حمایت می‌کنم.
خبرنگار دیارجنوب: حرف پایانی...
برزگر: من از تمام منتقدین، دلسوزان واقعی ورزش و همه‌ی کسانی که نگران وضعیت ستارگان هستند بسیار ممنونم. شک نکنید نقدها و نظریات کارشناسانه را با جان و دل می‌پذیریم. بالاخره سالها سرد و گرم رشته‌ی پرهیجان هندبال را چشیده‌ام و در صعود تیم به لیگ برتر در سال ۹۷ نیز به عنوان سرپرست تیم با مجموعه همکاری داشته‌ام و با چم و خم کار آشنایی دارم. بپذیرید که نقد منصفانه و فنی را از نقدهایی که با آگاهی کامل از همه‌ی مشکلات و جوانب صورت نمی‌گیرد می‌توان تشخیص داد. طی روزهای اخیر شمار زیادی از دلسوزان هندبال برازجان نظرات ارزشمندشان را از طرق مختلف به ما و مجموعه‌ی تیم رسانده‌اند که جا دارد از این عزیزان کمال تشکر را داشته باشم اما چیزی که امروز و در ادامه‌ی مسیر نیاز اصلی ستارگان است، آرامش و حمایت است. علیرغم تمام کمبودهایی که داریم همین جوانان هم قادرند نتایج خوبی کسب کنند و برای هوادارانمان شادی‌آفرین باشند. امیدوارم این نگاه مثبت شامل حال مجموعه‌ی عوامل فنی تیم ستارگان و بازیکنان باتعصب و غیرتمندمان که انگیزه‌ی زیادی برای رسیدن به هدف دارند و به خودباوری لازم رسیده‌اند بشود و با فراغ بال و شرایط مطلوب‌تری به جنگ حریفان برویم.
از شما و رسانه‌ی ارزشمندتان هم بسیار ممنونم که این گفتگو را ترتیب دادید.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group