شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نخستین شیرخوارگاه خیرساز استان بوشهر با ۴۴۰ متر مربع فضای فیزیکی روز دوشنبه در مرکز این استان کلنگ زنی شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این آیین گفت: شیرخوارگاه هانیه با اعتبار ۲ میلیارد تومان از سوی خانواده مرحوم هانیه عباسی در بوشهر ساخته می‌شود.
علیرضا حاجیونی افزود: مراسم کلنگ زنی این پروژه در سالروز فوت این بانوی جوان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای شیرخوارگاه در کمتر از یکسال پایان یابد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر شیرخوارگاه بوشهر با حضور ۱۰ شیرخوار فعالیت می‌کند که راه‌اندازی شیرخوارگاه هانیه ظرفیت خدمات در سطح استان بوشهر را به لحاظ کیفی تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

shirkhargah kolangzani
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهارکرد: هر شیرخواری که به نوعی فاقد سرپرست موثر باشد با رای دادگاه به مراکز نگهداری هدایت می‌شود و بهزیستی علاوه بر شیرخوارگان از کودکان در سنین مختلف با صدور رای قضایی نگهداری می‌کند.
وی اضافه کرد: کودکان پس از رسیدن به سن و سطحی از استقلال با دریافت مهارت و تسهیلات اشتغالزایی از مراکز نگهداری و پرورش بوشهر ترخیص می‌شوند.
حاجیونی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰ کودک شیرخوار از سوی خانواده‌های بوشهری به فرزند خواندگی گرفته شدند.

kolangzani shirkhargah 1
فرماندار بوشهر نیز در ادامه این آیین گفت: پیش از این خیرین بوشهری کمتر به حوزه اجتماعی ورود کرده بودند و امیدواریم این اقدام خیرخواهانه سرآغازی برای خیر اجتماعی بیشتر در استان باشد.
عباس جمشیدی بیان کرد: فرآیند اداری طولانی، سخت و زمانبر از مشکلات استان در زمینه پروژه‌های خیرساز است که با اصلاح این رویه زمینه مشارکت موثر تر خیران فراهم می شود.

kolangzani shirkhargah 1
مادر مرحوم هانیه عباسی در پایان این آیین با قدردانی از مسئولان بهزیستی، شهرداری و فرمانداری، بیان کرد: تفاهم نامه اجرای این شیرخوارگاه در سالروز تولد او در ۲۵ اسفندماه سال گذشته با اداره کل بهزیستی امضا شد.
خانم امیری اضافه کرد: پس از گذراندن تالمات روحی و آگاهی از اینکه محکوم به پذیرش این حادثه تلخ هستیم، با هدف جاویدان کردن نام هانیه، موارد متعددی را برای ساخت بررسی کردیم که در نهایت باتوجه به علاقه و خدمات بی چشمداشت هانیه برای کودکان و نیاز استان به شیرخوارگاهی استاندارد تصمیم به اجرای این پروژه گرفتیم.

kolangzani shirkhargah 1
وی گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان این پروژه تا همین زمان در سال آینده افتتاح شود و پذیرای شیرخوارگان بی سرپرست باشد.
شیرخوارگاه فعلی استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ نفر ۳۲ سال سابقه فعالیت دارد./ ایرنا

kolangzani shirkhargah 1kolangzani shirkhargah 1kolangzani shirkhargah 1kolangzani shirkhargah 1kolangzani shirkhargah 1kolangzani shirkhargah 1kolangzani shirkhargah 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group