جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

اولین مجموعه‌ شعر زینب یوسفی، شاعر سپیدسرای بوشهری با عنوان «تَش‌بِرَک» به‌همت انتشارات هلیله منتشر شد.

به گزارش دیارجنوب، سراینده مجموعه‌ شعر «تَش‌بِرَک» درباره این مجموعه گفت: این کتاب ۶۳ شعر سپید من را دربرمی‌گیرد که بیشتر اشعار آن با درون‌مایه‌های اجتماعی، عاشقانه و عارفانه سروده شده است و در برخی از آن‌ها رگه‌هایی از طنز تلخ دیده می‌شود.

زینب یوسفی در خصوص معنی نام این مجموعه شعر توضیح داد: «تش‌برک» آمیزه‌ای است از «تَش» (کوتاه شده آتش)، «بِر» (به‌معنای روشن و افروخته) و «ک» حرف کوچک‌شماری. ترکیب «تش‌برک» یعنی «فروزینه کوچک آتش» و در گویش بوشهری به «آتش روشن»، «فروزینه آتش» و به کوتاه سخن «آتش‌زنه» اطلاق می‌شود. همچنین گونه‌ای شکار ماهی به روش سنتی است. در واقع زندگی هر انسانی به چهار عنصر آب، هوا، خاک و آتش بسته است که با معجزه کلام شاعرانه به زیبایی ظهور می‌کند.

photo sher tash berak

وی تصریح کرد: در تمام این مجموعه یک زن زندگی می‌کند و شعرهای آن گزینشی از تمام دوران زندگی شاعرانه خود من از ابتدا تا کنون است.

یادآوری می‌شود، زینب یوسفی، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و عکاس بوشهری متولد ۱۳۶۴ است. وی سرودن شعر را به‌صورت جدی از سال ۷۸ آغاز کرد و پس از تقریبا دو دهه شاعری، نخستین مجموعه شعر خود را در پاییز امسال با ‌عنوان «تَش‌بِرَک» به همت انتشارات «هلیله» راهی بازار شعر کرده است./ ایبنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group