پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس بنیاد مسکن دشتستان از راه اندازی ستاد بازسازی در این شهرستان خبر داد و گفت: از امروز تشکیل پرونده برای بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده از سیل در دشتستان آغاز می شود.

به گزارش دیارجنوب، حبیب نوروز پور رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: پس از وقوع سیل در ۱۶ آذر، کارشناسان بنیاد مسکن استان بوشهر به شهر ها و بخش های آسیب دیده اعزام شدند و ارزیابی اولیه از منازل مسکونی، تعمیری و وضعیت معیشتی مردم انجام شد.
وی بیشترین خسارت ناشی از سیل را در بخش سعدآباد و بویژه شهر وحدتیه عنوان کرد و افزود: این بارندگی باعث روان شدن آب های سطحی و سیلاب در سطح شهرستان شد که بر اثر طغیان رودخانه و دره فصلی نیز آب به منازل مسکونی و مغازه های شهر وحدتیه وارد شده و باعث خسارت هایی شد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتستان گفت: در حال حاظر این واحدهای آسیب دیده در سطح شهرستان و 4 بخش خسارت دیده، طبق لیست جدید ی که از بخش داری ها اعلام شده در حال کارشناسی و ارزیابی هستند.

norouzpoor boniadmaskan d
وی در ادامه به خبرنگار دیارجنوب گفت: طبق بررسی های صورت گرفته تا کنون حدود 400 واحد مسکونی احداثی ، بیش از 600 واحد مسکونی تعمیری و به 1000 واحد معیشتی مردم خسارت وارد شده است.
نوروز پور خاطر نشان کرد: تعدادی از منازل مسکونی و تجاری که دچار آب گرفتگی و از لحاظ معیشت به مشکل برخورده اند در حال کارشناسی هستند تا از سوی دولت تسهیلاتی به آنها تعلق گیرد.
وی از راه اندازی ستاد بازسازی و خدمت رسانی به مردم در شهر وحدتیه و بخش مرکزی دشتستان خبر داد و افزود: افردای که از لحاظ احداثی، تعمیری و معیشتی آسیب دیده اند از امروز می توانند به ستادهای بازسازی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.
نوروز پور در ادامه افزود: آمار دقیق مناطق آسیب دیده با نظریه کارشناسان تا امشب آماده وفردا اعلام خواهد شد تا به تصویب هیات دولت برسد.
وی با بیان اینکه دولت نیز همیشه کمک رسان مردم بوده، افزود: امید داریم با یاری دولت بتوانیم به مردم کمک رسانی و مشکلات بپردازیم.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتستان در خصوص خسارت های ناشی از سیل در برازجان به خبرنگار دیارجنوب گفت: شهر برازجان نیز در پی وقوع این سیلاب دچار خسارت هایی شده که با مراجعه تعدادی از افراد، کارشناسان ما به محل مورد نظر رفته و در حال بررسی هستند.
وی افزود: ستاد بازسازی بعد از سیل شروع به کار کرد که در ابتدا بدنبال خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی شهر وحدتیه بودیم.
حبیب نوروز پور به عدم صدور مجوز دولت جهت بازسازی واحدهای مسکونی در حریم دره و سیلاب اشاره کرد و افزود: واحدهای مسکونی تعمیری و احداثی کارشناسی شده و در صورتی که در مسیر سیلاب و دره قرار گرفته باشند دولت مجوز بازسازی و ساخت منازل را صادر نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی در حریم دره و سیلاب باید از این مکان جابه جا شده و در صورت نداشتن زمین درصدد فراهم کردن باشند تا احداث صورت گیرد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دشتستان یادآور شد: سند خانه های آسیب دیده اگر ثبتی باشد مشکلی نداشته ولی اگر سند بصورت عادی باشد باید از منابع طبیعی در مدیریت منابع آبی استعلام صورت می گیرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group