سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا برای اجرای گام چهارم و ردیابی این ویروس برای این استان تامین شده‌است.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز جمعه در این ارتباط افزود: از کیت‌های آنتی ژنی تشخیص سریع در قالب طرح شهید "قاسم سلیمانی" برای بیماری یابی سریع و موارد مثبت کووید ۱۹ و تمام افرادی که با آنها درتماس هستند استتفاده، می‌شود.
وی بیان کرد: کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا بدون نیاز به نمونه گیری از بینی و حلق در مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کند.
کشمیری اضافه کرد: با استفاده از این کیت جدید، دیگر نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد و برخلاف کیت‌های پی‌سی‌آر کنونی که ۴۸ ساعت برای نشان دادن نتیجه زمان لازم دارد، در هر محیط و منطقه‌ای می‌توان ابتلای فرد به بیماری کووید ۱۹ را متوجه شد.
وی یادآور شد: در کنار استفاده از این کیت‌ها آزمایشگاه‌های، پی سی آر نیز کار خود را در زمینه تشخصیص افراد مبتلا به ویروس کرونا انجام می‌دهند.

keshmiri
کشمیری گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج با هدف شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و اطرافیان آنها، قرنطینه خانگی و بستری بیماران بدحال، درمان و تامین نیازهای بیماران و سالمندان از روز شنبه در تمام مناطق استان بوشهر توسط تیم‌های مراقبتی و نظارتی اجرا می‌شود.
دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: در زمان حاضر تنها شهرهای بوشهر و گناوه در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی یادآور شد: براساس اطلاعیه شماره چهار قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از روز شنبه محدودیت‌ها در شهرهای کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر مجدانه اعمال می‌شود و همچنان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها ممنوع است.
کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۱۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۲۴ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و از این تعداد ۱۱ مورد با کمک دستگاه نفس می‌کشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۶ هزار و ۹۷۵ نفر و مجموع جان‌باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس به ۸۱۵ ‏نفر رسیده‌است که از این تعداد ۸۱۱ نفر مورد مثبت قطعی و چهار نفر مورد مشکوک بوده‌اند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group