جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

اجرای طرح مشارکتی بسیج و بهداشت و درمان با عنوان "سردار سلیمانی"برای ریشه‌کنی ویروس کرونا در دشتستان آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان در آیین آغاز این طرح اظهارداشت: در این طرح که با هدف مقابله با ویروس کرونا در همه نقاط شهرستان برگزار می شود ۱۰۰ پایگاه مقاومت مشارکت خواهند داشت.
سرهنگ نعمت الله غلامپور افزود: در این طرح که مزین بنام مبارک این شهید والامقام است همه فعالیتها داوطلبانه، جهادی و خودجوش با همکاری و هماهنگی کامل با مجموعه بهداشت و درمان انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این طرح ۶۰۰ نفر بسیجی با سازماندهی خاص محله ای و با محوریت پایگاه همان محله شرکت خواهند کرد.
غلامپور افزود: برای عوامل اصلی و فرمانده های پایگاه های مقاومت امروز در مسجد امام علی( ع) برازجان ستاد مرکزی اجرای طرح جلسه توجیهی برگزار شد.

koronaviroos
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: در این طرح نیروهای بسیج مردمی با همکاری و همدلی با نیروهای بهداشت و درمان جهت ریشه کنی این ویروس در سطح شهرستان تلاش خواهند کرد.
ماریا خویشدوست افزود: همه ما باید این را باور کنیم که کرونا هنوز تمام نشده و همه باید جهت مقابله با آن تلاش کنند و هرکس در این خصوص به وظیفه خود عمل کند.
وی یادآورشد: در این طرح ۱۱ پایگاه بهداشت و درمان که ۲ پایگاه مرکزی و ۹ پایگاه عملیاتی وارد عمل خواهند شد.
خویشدوست گفت: از مهمترین برنامه‌های این طرح می توان به بیماریابی گسترده تر، ارائه آموزش های لازم به بیماران و خانواده های آنها، حمایت از افراد پرخطر، شناسایی و حمایت بیمارانی که در زمینه های مالی، دارویی،آموزشی، خرید و تهیه مایحتاج ضروری نیاز به کمک دارند اشاره کرد.
وی ادامه داد: ابتدا نقاط پرخطر هر محله توسط پایگاه بهداشت همان محله شناسایی شده و به پایگاه مقاومت معرفی می شود و جهت شروع کار با هماهنگی هم کارها انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از مردم خواست که با اجرای طرح همکاری کرده و همانطور که با همکاری های خوب خود در دوهفته اخیر در اجرای طرح تشدید مقابله با کرونا شاهد بهبود وضعیت شهرستان شدیم با این طرح نیز شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group