جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرده از هر مسافر ۲۶۴ هزار تومان عوارض خروج از کشور برای اولین سفر خارجی اخذ شود.

به گزارش دیارجنوب، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که جزئیات جدول شماره ۵ که با عنوان جدول دارایی‌ها و درآمدهای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، عوارض خروج زائران حج تمتع و حج عمره برابر با ۱۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

خروج زائران عتبات عالیات زائران اربعین مطابق تاریخ تعیین شده در این قانون که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف است.

avarez

در سایر ایام سال عوارض خروج هوایی زائران عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان عوارض خروج زمینی و دریایی آنها برابر با ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

دریافت عوارض پلکانی برای سفرهای دوم و سوم به بعد

ارقام تعیین شده در اجزای الف و ب این بند (الف: خروج از کشور / ‬ب: خروج برای حج عمره و تمتع) برای سفر دوم به میزان ٥٠ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ١٠٠ درصد افزایش خواهد یافت.

مبلغ ۸۰۰ هزار ریال از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

خاطرنشان می‌شود ارقام پیشنهادی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای عوارض خروج از کشور، عیناً در قانون بودجه امسال نیز تکرار شده است و این ارقام برای سال آینده افزایش نخواهد یافت./مشرق

استان بوشهر

Template Design:Dima Group