شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سامانه بارشی که وارد استان بوشهر شده است، از شنبه تا دوشنبه تقویت می‌شود و آبگرفتگی معابر، تلاطم خلیج فارس، وقوع صاعقه و حتی تگرگ را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان تا دوشنبه آینده است. بنابراین در این مدت در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، به تناوب بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده، همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
فرج اله شکوهی پور افزود: با تقویت سامانه بارشی، بارندگی‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق و وزش تندباد از اواخر وقت شنبه ۱۵ آذر تا اوایل روز دوشنبه ۱۷ آذر در استان به ویژه در سواحل و مناطق مرکزی و جنوبی استان با شدت بیشتری ادامه یابد.
وی ادامه داد: در این مدت رگبار باران، رعد و برق، گاهی تگرگ، وقوع صاعقه، وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

sabte baresh baran
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: مناطق مرکزی و جنوبی استان شامل شهرستان‌های دشتی، تنگستان، دیر، کنگان، جم و بخش‌هایی از دشتستان و بوشهر با شدت بیشتر تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
شکوهی پور گفت: درباره آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در این مدت هشدار داد.
وی بیان کرد: در این مدت از صعود به ارتفاعات و حضور در حاشیه رودخانه ها پرهیز شود و ضمن محکم کردن سازه‌های موقت، با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در روز‌های جمعه ۱۴ آذر تا دوشنبه ۱۷ آذر، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج پیش بینی می‌شود که روز‌های یکشنبه و دوشنبه شدت وزش باد و تلاطم دریا بیشتر خواهد بود.
شکوهی پور بر خودداری از تردد‌های دریایی غیر ضروری در این مدت تاکید کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group