چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگ‌ترین سایت آموزش HSE در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان در جهت توانمندسازی 17 هزار شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالمجید دراهکی صبح امروز در نشست با مدیر منابع انسانی و کارشناسان آموزش مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این سایت آموزشی در راستای توسعه مرکز تأیید صلاحیت حرفه‌ای شاغلین گاز کشور در استان بوشهر راه‌اندازی خواهد شد، اظهار داشت: برندسازی مهارت امروز باید به‌عنوان یک اصل در کشور شناخته شود و مجتمع گاز پارس جنوبی پرچمدار این اصل است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تأکید بر توسعه مهارت‌آموزی در صنایع افزود: عسلویه باید به شهرستان کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به‌راحتی در این منطقه لمس کنند.
دراهکی از تجهیز مرکز ملی مهارت گاز کشور با همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: مرکز مهارت‌آموزی گاز کشور با ارائه 180 استاندارد مهارتی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

markaz amoozesh kangan
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تأکید بر اینکه تنها نباید به ارزش اقتصادی شهرستان عسلویه توجه شود بلکه باید وزن اجتماعی با توانمندی مهارت ارتقا یابد تا زمینه رونق این منطقه بیش‌ازپیش فراهم شود، اظهار کرد: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه موردتوجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طورجدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.
دراهکی گفت: برای ارتقای سطح مهارت شاغلان صنایع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای بهره‌وری و توسعه منابع انسانی شرکت‌ها و صنایع با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها مراکز ارتقای مهارت جوار صنعت و درون کارگاهی در شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی ایجاد می‌شود.
آموزش 75 درصد شاغلین مجتمع گاز پارس جنوبی تا سال 1402
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با بیان اینکه صنعت آدم ماهر می‌خواهد و مهارت‌آموزی رکن اصلی توسعه هر صنعت است، گفت: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تا پایان سال 1402 باید 13 هزار نفر از شاغلین مجتمع گاز باید صلاحیت حرفه‌ای آنها با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای تأیید شود.
اسحق فرشیدی با تأکید بر اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی برای توسعه منابع انسانی و ارتقاء بهره‌وری سرمایه‌گذاری مهارتی کرده است، افزود: راه‌اندازی سایت آموزش ایمنی و بهداشت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان برای مهارت‌آموزی تمام نیروهای زیرمجموعه شرکت ملی گاز خود نشان از این ادعا است.
وی با تأکید بر اینکه تمام شاغلین در صنعت، نفت، گاز، و پتروشیمی باید آموزش‌های مهارتی را در حوزه HSE در این مرکز طی کرده و گواهی مهارت دریافت کنند، اضافه کرد: نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده نقشی اساسی در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و این آموزش‌ها به‌صورت پایلوت برای اولین‌بار در استان بوشهر برگزار خواهد شد.
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی توانمندسازی نیروی انسانی را یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت گاز کشور دانست و اظهار کرد: اگر نیروی انسانی در پالایشگاه‌ها توانمند نباشد محصول و گازی به منازل مردم نخواهد رسید.
فرشیدی با بیان اینکه هدف اصلی در مجتمع گاز آموزش و توانمند کردن نیروی انسانی است، گفت: پایداری مجتمع گاز پارس جنوبی براین‌اساس است که نیروی انسانی متناسب با نیازهای مجتمع توانمند شود و با توسعه مسئولیت‌ها توانمندسازی نیروی انسانی نیز شکل گیرد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group