جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کشاورزان می‌توانند با دریافت «کشاورز کارت» تا سقف 20 میلیون تومان اقدام به خرید نهاده‌های کشاورزی نمایند.

به گزارش دیارجنوب، شاپور رضایی در این ارتباط اظهار داشت: به‌منظور تأمین به‌موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سم موردنیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، مقرر شده است "کشاورز کارت" با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان بخش قرار گیرد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: طبق اعلام بانک کشاورزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت¬‌هایی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که مرحله اول سهم استان بوشهر ٣٢٠ میلیارد ریال می‌باشد.
رضایی خاطرنشان کرد: این کارت صرفاً برای خرید کود و سم موردنیاز کشاورزان شارژ شده و قابلیت استفاده در بیش از ۴۵ پایانه فروش کارگزاران موردتأیید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان را دارد.

keshavarz kart
شرایط دریافت تسهیلات
وی افزود: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد در سال است و چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نخواهد شد.
رضایی تصریح کرد: کشاورزان متقاضی دریافت "کشاورز کارت" می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، درخواست خود را ارائه و پس از معرفی به بانک کشاورزی جهت دریافت کارت از طریق کارگزاری‌¬های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان نسبت به خرید کودهای کشاورزی موردنیاز اقدام کنند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر، صدور «کشاورز کارت» را اقدامی برای حمایت از کشاورزان دانست و دراین‌خصوص گفت: مقرر شد تا کشاورزان از «کشاورز کارت» بانک کشاورزی برای خرید نهاده‌های کشاورزی استفاده کنند و بنا است تا علاوه بر کود، سایر نهاده‌ها نیز در آینده مشمول این کارت شود.
وی با اشاره به توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات استراتژیک مصوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: برای این منظور تسهیلاتی برای تأمین بخشی از هزینه‌ها به‌عنوان سرمایه در گردش از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شده تا کشاورزان برای کاشت، داشت و هزینه‌های برداشت از آن استفاده کنند. امید است این کارت‌ها مکانیسمی برای تأمین بخشی از هزینه‌های تولید در ابتدای فصل کشت باشد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: در مرحله اول، این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group