جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل محیط زیست استان از کشف و ضبط محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض (گونه های بالابان، شاهین و بحری) در استان بوشهر- شهرستان دیلم در مورخ هفتم آذرماه 99 خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد با اعلام اين خبر اظهار داشت: بعدازظهر جمعه (7 آذرماه) محموله پرندگان در معرض خطر که شامل تعداد 4 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و ازگونه های شاهین، بحری و بالابان بود توسط فرماندهی انتظامی شهرستان دیلم و همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان دیلم کشف و ضبط شد.
وی در ادامه افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید موسوی شهرستان دیلم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو رانا به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
قلی نژاد بیان داشت: در بازرسی از خودرو توقیف شده دو بهله پرنده شکاری در قسمت جلوی خودرو و دو بهله دیگر که در صندوق عقب به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط گردید.

kashf parandeh
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین از انتقال این پرندگان به نقاهتگاه اداره کل خبر دادو افزود: در نقاهتگاه، فرآیند درمان این پرندگان درحال انجام است.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان بوشهر در پایان از همکاری مجموعه قضایی شهرستان دیلم و فرماندهی انتظامی استان بوشهر و شهرستان دیلم و همچنین پلیس اطلاعات و امنیت استان و شهرستان دیلم برای همکاری های مجدانه و متعهدانه در کشف و ضبط این محموله ها در سال جاری تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود با همکاری و مساعدت همه علاقمندان به تنوع زیستی و این پرندگان ارزشمند، حفاظت از آنها بصورت بهینه استمرار داشته باشد.
شایان ذکر است با عنایت به تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از فبیل شاهین، بالابان و دلیجه نمایند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده (از 91 روز تا 3 سال ) به جزای نقدی از سیصد میلیون ریال تا دو میلیارد ریال نیز محکوم خواهد شد ./ روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان بوشهر

 .

استان بوشهر

Template Design:Dima Group