سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

براساس جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال آینده، سقف معافیت مالیات حقوق کارکنان دولتی و خصوصی، بطور سالانه ۴۸ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش دیارجنوب، طبق جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال 1400، سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی برای سال 48 میلیون تومان و ماهانه تا 4 میلیون تومان خواهد بود.

maliyat1
براساس جزء ۵ تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم در سال ۱۴۰۰ سالانه مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تعیین می شود. نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده، موضوع ماده ۸۵ قانون مالیاتهای مستقیم به صورت مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد %۱۰ و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد %۱۵ و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد %۲۰ و نسبت به مازاد چهار برای مشمول مالیات بیست و پنج درصد ۲۵ اصلاح می گردد. تبصره های ۱ و ۲ قانون اصلاح ماده ۱۲ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۹۶/۴/۲۷ به قوت خود باقی است.
maliyat1

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده ۵۷قانون مالیاتهای مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیاتهای مستقیم، سالانه به مبلغ سیصد و شصت میلیون ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال اصلاح می شود.
سازمان امور مالیاتی در شش ماهه نخست سال بیش از 5545 میلیارد تومان از حقوق کارکنان بخش عمومی و 5233 میلیارد تومان از بخش خصوصی مالیات اخذ کرد./فارس

maliyat1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group