شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی در این ارتباط اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در برخی نقاط عمدتاً مناطق شمالی و مرکزی استان تا اواخر وقت امروز است.
وی اضافه کرد: بنابراین طی این مدت وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از امروز با خروج تدریجی سامانه بارشی، وزش بادهای شمال غربی از شمال استان آغاز می‌شود و با تداوم وزش آن تا روز سه‌شنبه ضمن کاهش دمای هوا، دریا نیز متلاطم خواهد بود.

baran paeizi
وی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، طی ساعاتی بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق، به تدریج کاهش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و بر روی دریا و در سواحل گاهی ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب در فاصله از ساحل ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group