پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به محدودیت های جدید کرونایی و فعالیت 50 درصد کارمندان در ادارات، گفت: با همیاری و رعایت مردم از وضعیت نارنجی خارج خواهیم شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، فتح الله نوروزی صبح پنج شنبه 29 آبان ماه در نشست خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: رسانه ها نقش بسیار پررنگی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم دارند و همه توفیقات در راستای برنامه ها و فعالیت های ما در گرو همراهی رسانه ها است.
وی در ادامه با اشاره به دغدغه های خبرنگاران و تلاشهایشان در اطلاع رسانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، افزود: همه موارد در خصوص بیماری کرونا به مردم اطلاع رسانی شود تا وضعیت نارنجی شهرستان به قرمز تبدیل نشود.
فرماندار دشتستان بیان داشت: فعالان اجتماعی و دنیای مجازی به اطلاع رسانی برای پیشگیری بیشتر و آگاهی بخشی مردم پرداخته تا وضعیت شهرستان بهبود یابد.

neshast khabari farmandar 1
وی در ادامه افزود: با توجه به روند افزایش کرونا در کشور، قدرت انتشار این بیماری، میزان بالا رفتن مرگ و میر و دغدغه مرگ و میر از 3 رقمی به 4 رقمی شدن در سطح کشور ؛ ستاد کرونا تصمیم به ایجاد محدودیت های بیشتری نموده است.
نوروزی به بیماریابی گسترده و هوشمند در سطح کشور اشاره کرد و افزود:حفاظت از گروه های آسیب پذیر باید در برنامه های کاری و اولویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و خانواده ها قرا ر گیرد.
با اشاره به اطلاع رسانی و آکاهی بخشی گسترده مردم توسط رسانه ها، بیان کرد: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی به طور دقیق می تواند عاملی بر کنترل این بیماری و بهبودی وضعیت شهرستان باشد.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه مکانی برای قرنطینه مبتلایان در نظرگرفته شده، گفت: باید در جهت کاهش فوتی به کادر درمان کمک کرده و تلاش نماییم عادی سازی و عادی انگاری در بین مردم اتفاق نیفتد.
فتح الله نوروزی تصریح کرد: وضعیت نارنجی شهرستان موقتی است و تنها با همیاری و رعایت مردم می تواند این وضعیت بهبود یابد.
وی با ابراز تاسف درخصوص آمار فوتی ها در شهرستان بیان داشت: 228 نفر در شهرستان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اندو آمار کمی نیست.

neshast khabari farmandar 1
نوروزی با اشاره به کنترل وضعیت در شهرستان در شیوع این بیماری گفت: با نظارت ها، بازدیدها، گشت مشترک و ایست های بازرسی وضعیت شهرستان رو به بهبودی رفت و ما از هیچ کوششی فرو گذار نیستیم و نخواهیم بود.
فرماندار دشتستان گفت: طرح محدودیت های جدید از یکم آذر ماه شروع و تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرهای کشور در سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرارگرفته، افزود: طرح محدودیت ها پیش از این به صورت استانی بود و در حال حاضر به شکل شهرستانی اقدامات صورت می گیرد.
فتح الله نوروزی تصریح کرد:وضعیت محدودیت ها در هر شهر متناسب با روند بیماری و وضعیت سه گانه رنگ ها اعلام میشود و شاخص تعیین وضعیت در شهرستان با توجه به تعداد بستری با تست پی سی ار روزانه است.
وی افزود: مراکز صنعتی، مراکز زیرساختی، کارخانه ها، تولید آب، برق، حمل و نقل، پمپ بنزین، فروشگاه های زنجیره ای، میوه و تره بار، سوپر مارکت، نگهداری معلولان، فروشگاه های لوازم یدکی، مصالح ساختمانی، داروخانه ها و…. با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت داشته باشند.
نوروزی به محدودیت گروه های شغلی اشاره کرد و افزود: از روز شنبه یکم آذر ماه، گروه شغلی 3و 4 تعطیل و گروه شغلی 2 نیز تا ساعت 8 شب فعالیت می کنند و ادارات نیز ماموریت ها و بازدید های غیر ضروری را حذف و با 50 درصد نیروها فعالیت کنند.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه مدیریت ترددها هوشند است، افزود: تردد ها در شهر توسط نیروی انتظامی و سپاه جواد الائمه شهرستان کنترل خواهد شد و از پایگاه شهید سلاحی نیز باید محدودیت ها ایجاد شود.
وی تالارها و باغ شهری ها را تعطیل اعلام کرد و افزود: از مردم میخواهیم که مراسمات شادی و دورهمی های خود را دو هفته به تعویق انداخته و در رعایت و روند بهبودی این بیماری با ما همراه باشند.
نوروزی به نوبت دهی آنلاین دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: چاپخانه ها ساعت مراسم تشییع را اعلام نکنند تا تعداد افراد برای حضور در مراسم نیز کاهش یابد.
وی خاطر نشان کرد: اگر بازاریان و مردم رعایت نکنند در هفته آینده شاهد تغییرات و تعطیلی های بیشتر خواهیم بود و همچنین مساجد و مصلی های نماز جمعه تا فردا نیز اجازه فعالیت داشته و از شنبه تعطیل خواهند بود.
فرماندار دشتستان در پایان به جریمه 500 هزارتومانی افراد متخلف در وضعیت نارنجی اشاره کرد و افزود: در صورت رعایت نکردن و همراه نبودن با ما وضعیت نارنجی شهرستان به قرمز تبدیل خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 6742 نمونه گیری صورت گرفته که از این نمونه ها 3490 مورد مثبت مبتلا به این بیماری ثبت شده و 228 مورد نیز فوت کرده اند.
ماریا خویشدوست برازجانی اضافه کرد: از هر هزار نفر جمعیت شهرستان روزانه 26 نفر نمونه گیری میشوند و تاکنون در استان 16 هزار و در شهرستان دشتستان نیز 3 هزار نمونه گیری صورت گرفته است.

neshast khabari farmandar 1
وی در خصوص آمار مرگ و میر و مبتلایان در شهرستان بیان داشت: 21 درصد مبتلایان و 29 درصد مرگ و میر نیز مربوط به دشتستان است.
خویشدوست با بیان اینکه یک چهارم جعیت مربوط به دشتستان است، افزود: با توجه به جمعیت بالا و گستردگی شهرستان تاکنون روند خوبی در پیشگیری این بیماری داشته ایم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: میزان تعداد بستری های مثبت در بیمارستان ها، تعیین کننده و ملاک وضعیت شهرستان است.
خویشدوست خاطرنشان کرد: ۳۸درصد فوتی ها ی کرونا دیابتی، ۳۴درصد فشار خون ۵٫۵ درصد سرطان، ۱۱٫۱ درصد بیماران کلیوی، ۸٫۷ درصد قلبی جز فشار خون و ۲٫۳ درصد سایر بیماران مزمن و ۱٫۵ درصد مزمن تنفسی بوده است.
وی به حفاظت از گروه های آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: بیشتر عوامل مرگ و میر در کرونا ناشی از فشار خون، مشکلات قلبی و کلیوی است و باید در آگاهی بخشی و حفاظت از این بیماران تلاش شود تا وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد برسد.

neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1neshast khabari farmandar 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group