جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

دو متهم که برای تسویه حساب مالی و انتقام وارد خانه مردی شدند و او را به قتل رساندند به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

به ‌گزارش دیارجنوب به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از خرداد سال پیش با آتش‌سوزی مرگبار در خانه‌ای در محدوده شهر قدس آغاز شد. بلافاصله مأموران آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و پس‌از خاموش کردن آتش جسد مرد ۸۰ ساله‌ای را پیدا و از خانه خارج کردند. بلافاصله جسد با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

پس از آن دختر مرد سالخورده که در زمان حادثه در خانه بود در تشریح ماجرا گفت: ساعاتی پیش دو مرد جوان که نقاب بر صورت داشتند به خانه ما حمله کردند، البته من یکی از آنها را از روی صدایش شناختم، او سهیل بود و چندباری برای انجام کاری پیش پدرم آمده بود. آنها پس از ورود به خانه به سرعت دست‌ها و پاهای من و پدرم را بستند و مرا به اتاقی انداختند بعد کل خانه‌مان را به هم ریختند و مقداری طلا و پول برداشتند اما بیشتر به‌دنبال اسناد پدرم بودند که پس از ناکامی خانه را به آتش کشیدند و متواری شدند. من آنقدر فریاد زدم تا همسایه‌ها متوجه آتش‌سوزی شدند و با آتش‌نشانی تماس گرفتند.

hadeseh
پس از آن فرزند دیگر مقتول به‌نام کیارش نیز با طرح شکایتی خواستار مجازات عاملان قتل پدرش شد و در توضیح اینکه آیا سهیل را می‌شناسد نیز اظهار کرد: من او را می‌شناسم، ما مدتی با هم در کار نصب ماهواره بودیم او چندباری هم به خانه پدرم آمده بود و خواهرم از این طریق او را شناخته است. ما هیچ اختلافی با هم نداشتیم و واقعاً نمی‌دانم که چرا دست به چنین کاری زده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده سهیل بازداشت شد، ولی عنوان کرد که فقط برای سرقت به خانه مقتول رفته بود و قتل و آتش‌سوزی کار دوستش اردشیر است.

پس از این اظهارات اردشیر هم شناسایی و دستگیر شد و در همان ابتدا اتهام قتل را پذیرفت و گفت: مدتی قبل سهیل به من گفت که از کیارش پول زیادی طلب دارد اما پولش را نمی‌دهد، از من خواست تا برای وصول طلبش از کیارش به او کمک کنم. آن روز هم ما برای سرقت اموال آنها به تلافی پول سهیل به آنجا رفتیم و من دهان پیرمرد را بستم و سرقت را انجام دادیم.

در ادامه کیارش منکر بدهی خود به سهیل شد و گفت: یک روز قبل از حادثه سهیل با من تماس گرفت و گفت برای هزینه درمان مادرش مقداری پول می‌خواهد که من علاوه بر پول، موتورم را هم به او دادم تا مادرش را به بیمارستان ببرد. اما چند ساعت بعد سهیل به من پیام داد که اگر یک میلیون تومان به من پرداخت نکنی موتورت را می‌فروشم. از حرفش تعجب کردم با خانه آنها تماس گرفتم که مادرش گوشی را برداشت و متوجه شدم ماجرای بیماری وی دروغ بوده است. مدتی بعد هم با تماس خواهرم متوجه شدم که سهیل با یکی از دوستانش به خانه ما حمله کرده است.

این درحالی بود که اردشیر در آخرین دفاعیاتش نزد بازپرس پرونده اظهارات اولیه‌اش را پس گرفت و گفت: سهیل به من گفته بود که حدود ۹۰ میلیون تومان از کیارش طلب دارد و طلبش را پس نمی‌دهد. گفتم چرا شکایت نمی‌کنی گفت شکایت کرده اما به جایی نرسیده و به همین خاطر از من خواست کمکش کنم و من هم پذیرفتم. حتی قرار گذاشتیم که هردو قتل را گردن بگیریم تا اعدام نشویم. اما وقتی من اعتراف به قتل کردم او قتل را انکار کرد در حالی که واقعیت آن است که سهیل قاتل بوده و من فقط به خاطر رفاقت اعتراف کردم.

هرچند اردشیر قتل را انکار کرد اما کیفرخواست علیه او به اتهام قتل، سرقت اموالش و آتش زدن خانه او صادر شد. همچنین در خصوص ایراد ضرب و جرح دختر مقتول نیز کیفرخواست برای هر دو متهم صادر شد. سهیل هم متهم به معاونت در قتل و سرقت شد.

با صدور کیفرخواست علیه هر دو متهم پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و آنها به زودی محاکمه خواهند شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group