جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: با بازنگری و تصمیم کارگروه فنی ستاد ملی کرونا، ساعت پایان کار گروه‎های شغلی ۲، ۳ و ۴ در مرکز این استان و شهر برازجان که پیش از این ۱۸ اعلام شده بود به ۲۰ افزایش یافت شد.

به گزارش دیارجنوب، عباس نامدارزاده روز سه‎شنبه در این ارتباط افزود: با توجه به اینکه ساعت ۱۸ در بوشهر براساس عادت تابستانه به نوعی زمان آغاز فعالیت نوبت عصر است از همان ابتدا اتاق اصناف مرکز استان بوشهر پیشنهاد خود را به اتاق اصناف ایران داد تا در ساعت اعلام شده بازنگری صورت گیرد.
وی بیان کرد: تا اطلاع ثانوی ساعت پایان کار واحدهای صنفی ۲۰ است و پیگیری‎ها برای افزایش آن همچنان ادامه دارد تا کسبه از تعطیلی زودهنگام متحمل زیان نشوند.

vahed senfi b
در مرکز استان بوشهر ۱۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که از این شمار پنج هزار واحد مشمول محدودیت‌های جدید کرونایی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ هستند.
مشاغل گروه ۲ شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، عرضه آب میوه و بستنی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فروشگاه‌های فرش و موکت، اسباب بازی، وازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، مبلمان، کیف و کفش، لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی است.
مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.
گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.
با شروع موج سوم بیماری کووید ۱۹، ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست هفته جاری خود برای فعالیت مشاغل غیرضروری در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت محدودیت ساعت کاری وضع کرد.
براساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل غیرضروری از امروز بیستم آبان ماه از ساعت ۱۸ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند که براساس تصمیم کارگروه فنی این ساعت در بوشهر و برازجان به ساعت ۲۰ افزایش یافت./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group