پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در مورد یک خبر با موضوع حادثه در بیمارستان مهر برازجان، توضیح داد.

به گزارش دیارجنوب، به دنبال مشکلاتی که برای یک بیمار در بیمارستان مهر برازجان ایجاد شده بود، خبرگزاری مهر در گفت‌وگو با منابع آگاه، گزارشی از این حادثه را منتشر کرد که در این زمینه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر توضیحاتی را ارائه کرده است.
در بیانیه مدیریت درمان تأمین اجتماعی بوشهر آمده است، بیمار خانمی ۳۶ ساله باردار و زایمان سوم در سن بارداری چهل هفته و سه روز (post term) به زایشگاه بیمارستان مهر برازجان جهت زایمان مراجعه نموده که پس از بستری تحت اقدامات درمانی قرار می‌گیرد.

tozihe khabar
بیمار در سیر روند طبیعی زایمان دچار خونریزی شدید می‌شود و سریعاً به اتاق عمل منتقل و کادر درمان با اولویت حفظ جان بیمار اقدامات لازم را انجام و متعاقب آن بیمار هیسترکتومی ( hysterectomy) می‌شود.
با توجه به اینکه در خبر منتشره و به نظر خارج از اشرافیت علمی به پروسیجرهای درمانی به اشتباه به جا ماندن گاز در شکم بیمار اشاره شده ذکر این نکته ضروری است که در ادامه روند درمان و جهت کنترل و پیشگیری از خونریزی بیمار پزشک متخصص مربوطه از روش پک کردن (گذاشتن گاز به صورت فشارنده در محل خونریزی) استفاده می‌نماید که معمولاً پس از کنترل و سپری شدن دوره خونریزی، از بدن بیمار خارج می‌شود و قطعاً استفاده از این روش (پک کردن) اقدامی کاملاً علمی و مورد تأیید مجامع علمی است.
در همین راستا نیز دو ساعت بعد از عمل و در بخش آی سی یو و از راه کانال زایمان بدون عمل جراحی توسط متخصص زنان خارج شده است. لازم به ذکر است که همه اقدامات درمانی مطابق با اصول علمی و پروتکل‌های علمی جاری به نحو احسن انجام شده و هیچ‌گونه قصور و کوتاهی در امر درمان رخ نداده است و بیمار به منظور مراقبت‌های درمانی بیشتر و ادامه روند درمان به همراه کادر درمانی به بیمارستان سطح بالاتر علمی اعزام شد و هم اکنون بیمار با حال عمومی خوب در حال ترخیص است.
در پایان با عنایت به اینکه قضاوت و داوری در مسائل پزشکی ظریف، حساس و کاملاً علمی و تخصصی است و اظهارات کلی و قضاوت‌های عجولانه در خصوص عملکرد کادر درمان استان آن هم در شرایط فعلی درمان کشور و در مبارزه با کرونا که به حق ایثارگرانه و تمام وجود در تلاش هستند علاوه بر دلسردی کادر درمان نتیجه‌ای جز ترویج بی اعتمادی و تشویش اذهان عمومی در بر ندارد و آنچه مسلم و قطعی است و البته نه صرفاً در این خصوص بلکه در همه امور علمی و فنی منبعث بر عملکرد کادر درمان اگر انتقاد و درخواستی نیز وجود داشته باشد شایسته است پیگیری آن از در مبادی نظارتی مربوطه و صاحب صلاحیت باشد که قطعاً امری پسندیده در راستای پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی بوده و هست. مجموعه مدیران ارشد درمان استان نیز مشتاقانه خود را ملزم به پاسخگویی در این امور می‌دانند.
به گزارش خبرنگار مهر، این توضیحات مدیریت درمان تأمین اجتماعی بوشهر در حالی ارائه شده است که از زمان انتشار گزارش خبرگزاری مهر در مورد این حادثه تا زمان صدور بیانیه مدیریت، نوزادی که از این مادر حادثه‌دیده متولد شده بود، فوت کرده است ولی در گزارش مدیریت درمان اشاره به وضعیت آن نشده است.
خبرگزاری مهر گزارش خود را در گفت‌وگو با چند منبع آگاه و متخصص تولید و منتشر کرده بود و هیچ مطلبی غیر از آن در گزارش نداشته است.
طی ماه‌های گذشته نیز چنین حوادثی در استان بوشهر به وقوع پیوسته بود که علی‌رغم وعده مسئولان برای اعلام نتایج بررسی‌ها، هنوز اطلاعاتی در این مورد ارائه نشده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group