شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کارخانه‌های سیمان این استان تنها زمانی می‌توانند محصول خود را صادر کنند که سهمیه مورد نیاز استان را تامین کرده باشند.

به گزارش دیارجنوب، سعید زرین‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تولید و صادرات غیر نفتی در این مقطع زمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی با این وجود تامین سیمان مورد نیاز داخل بر صادرات آن ارجح است.
وی بیان کرد: در روزهای اخیر صادر شدن سیمان مشکلات زیادی در اجرای برخی پروژه‎های عمرانی ایجاد کرد که به دنبال آن با دستور استاندار از امروز به کارخانه‌های این استان اعلام شد در صورتی که نیاز بازار داخلی استان را تامین نکنند به هیچ وجه اجازه صادرات ندارند.

saderat siman
استان بوشهر سه کارخانه تولید سیمان فعال دارد که ساروج کنگان روزانه ۶ هزار تن شامل سه هزار تن کلینکر و سه هزار تن سیمان، کارخانه‌های دشتستان و دشتی نیز هر یک روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن تولید دارند.
نیاز سیمان استان بوشهر نیز روزانه پنج هزار تن است که در چند روز گذشته کمبود شدید آن منجر به مشکلاتی در اجرای پروژه‎های تولیدی و عمرانی شده بود.
به دنبال پیگیری خبرنگار ایرنا استاندار بوشهر ابتدا اعلام کرد با بررسی موضوع در صورت نیاز صادرات سیمان از این استان ممنوع می‎شود.
در این ارتباط صبح امروز به فاصله چند ساعت از انتشار گزارشی با عنوان " تولید سیمان در بوشهر و چراغی که به خانه رواست" در خبرگزاری ایرنا، استاندار بوشهر صادرات سیمان تولید این استان را مشروط کرد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group