جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: از عملیات ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه تاریخی "نجیرم " شهرستان دیر این استان جلوگیری شد.

به گزارش دیارجنوب، نصراله ابراهیمی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از شرکت‌های پتروشیمی واقع در شهرستان دیر، اقدام به تسطیح زمین‌های محدوده شرکتی خود کرده بود که پس از دریافت گزارش، با برقراری تماس و اعزام یگان حفاظت و مدیر شهرستان به محوطه تاریخی، کار به صورت موقت تعطیل شد.
وی افزود: این شرکت پتروشیمی بدون استعلام از میراث فرهنگی استان بوشهر اقدام به تسطیح این زمین‌ها کرده‌است و در زمان حاضر فعالیت ساختمانی در این محوطه تاریخی بطور موقت و با ورود دستگاه قضایی تعطیل شده‌است.

sakhtosaz gheimojaz
معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: در تماس تلفنی با مسئولان پتروشیمی مستقر در محوطه تاریخی مقرر شد، بررسی این منطقه با حضور میدانی کارشناسان میراث فرهنگی استان در ۲ روز اخیر برای تعیین محدوده آثار تاریخی انجام و در پایان نتیجه کارشناسی به آنان اعلام شود.
یکی از بنادر مهم باستانی خلیج فارس که در متون قرون اولیه اسلامی به فراوانی از آن یاد شده‌است، بندر باستانی نجیرم است، جایگاه این بندر در غرب بندر باستانی سیراف معرفی شده و به عنوان یکی از مراکز بازرگانی معتبر از آن نام رفته است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group