جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

دانشیار دانشگاه خلیج فارس گفت: پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس موفق به اختراع پانسمانی جدید برپایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی شدند.

به گزارش دیارجنوب، شهریار عصفوری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از موفقیت پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس به اختراع پانسمانی جدید برپایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی خبر داد و اظهار داشت: این محصول در واقع پانسمان زخم‌های سوختگی می‌باشد و پوشش زخم سوختگی با استفاده از مواد زیست سازگار که حاوی داروی التیام بخش ضدسوختگی است از مزایای این دارو به شمار می رود ضمن اینکه در طراحی این پانسمان، کنترل رهش دارو نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

photo panseman
دانشیار دانشگاه خلیج فارس و یکی از محققان اختراع محصول زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته-پوسته تاکید کرد: با ترکیبات زیست سازگاری که در تولید این محصول بکار رفته، برای نخستین بار این چنین پانسمانی به مرحله تولید در جهان رسیده است و نمونه داخلی یا خارجی ندارد.
عصفوری عنوان کرد: زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته-پوسته ماحصل فعالیت علمی گروهی از محققان، طی سه سال گذشته در گروه تحقیقاتیِ نانوزیست فناوری دانشگاه خلیج فارس است.
وی افزود: پرفسور رضا آذین استاد تمام دانشگاه خلیج فارس، خانم مریم نجفی دانشجوی دکتری مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس و ساسان زائری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر محققان این پروژه بوده اند.
انعقاد اولین قراداد تولید انبوه در مهرماه 99
دانشیار دانشگاه خلیج فارس از انعقاد اولین قراداد تولید انبوه در مهرماه 99 خبر داد و گفت: اولین قرارداد واگذاری امتیاز بهره برداری از اختراع شماره ۱۰۱۳۴۰ با عنوان تولید زخم‌پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته‌رهش بر پایه آلژینات/کیتوزان با ساختار هسته پوسته بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت توسعه خدمات و مشاوره دریا منعقد شد.
وی افزود: قرارداد امضا شده در خصوص واگذاری حق مالکانه اختراعی با عنوان «تولید زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتنول آهسته رهش بر پایه آلژینات/ کیتوزان با ساختار هسته-پوسته» به بخش خصوصی (شرکت خدمات و مشاوره دریا) می‌باشد.
عصفوری گفت: پیش بینی می‌شود چنانچه سرمایه و مجوزهای لازم برای تولید در مقیاس مد نظر تامین شود، این محصول در سال اول به میزان 100 هزار دلار و در سال دوم حداقل به میزان 200 هزار دلار فروش داشته باشد.
گفتنی است، این گروه تحقیقاتی در سه سال گذشته، اختراع چهار محصول زیستی دیگر را نیز به ثبت رسانده‌‌اند و در حال حاضر به دنبال تجاری سازی آنها می‌باشند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group