سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

سران ایلات و طوایف ایل قشقایی بخش ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر در دیدار با مسئول سازمان بسیج عشایر استان بوشهر و فرمانده ناحیه سپاه دشتستان خواستار تسریع در راه‌اندازی حوزه مقاومت بسیج عشایر در این بخش شدند.

به گزارش دیارجنوب، رضا حیدری راد مسئول سازمان بسیج عشایر استان بوشهر در این دیدار ضمن تشریح اقدامات سازمان بسیج عشایر استان در راه‌اندازی حوزه‌ها وپایگاه‌های مقاومت عشایری در این استان گفت: عشایر همواره پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند که همین موضوع باعث شده است که ضرورت راه‌اندازی بسیج در این قشر به خوبی احساس شود تا زمینه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی بیش از گذشته فراهم شود.

basij ashayer
سرهنگ نعمت اله غلامپور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دشتستان نیز در این دیدار گفت: مهم‌ترین ویژگی عشایر، وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. چه در قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تلاش‌ها و حضور این عزیزان در تمام صحنه‌ها بودیم. عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری را ایفا کردند و نمی‌شود این نقش را انکار کرد.
بنا بر شنیده ها اولین حوزه مقاومت بسیج عشایری استان در دهستان دهرودسفلی استقرار خواهد یافت.
عشایر دشتستان دارای 22 هزار نفر جمعیت هستند که در گستره‌ای به وسعت 450 هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی مشغول دامداری هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group