شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون وزیر بهداشت گفت: با هماهنگی وزارت ارتباطات، ردیابی هوشمند هموطنان مبتلا به کووید19 از هفته آینده اجرا می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، دکتر علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه یک سیما درباره رویکرد جدید کشور در مقابله با ویروس کرونا افزود: یک خیز جدید ویروس کرونا در دنیا شروع شده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: کرونا در حال حاضر واکسن و درمان مشخص ندارد و تنها راه تاخت و تاز این ویروس نادیده گرفتن و عادی سازی آن و همچنین عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی است.

moaven vazir b
دکتر رئیسی گفت: هر زمان در دنیا این ویروس جدی گرفته شد این بیمار کاملاً تحت کنترل قرار گرفت، ولی به محض عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حالت جهش پیدا کرده است.
وی افزود: نقش مسئولان، راهبری و هدایت در این زمینه است، البته موضوع کرونا تبدیل به ارزیابی مدیریت‌ها در دنیا شده است، چون اگر رهبران دنیا مردم را در مسیر درست قرار دهند و از طرفی مردم با اعتماد و الزاماتی که وجود دارد نظر متخصصان را عمل کنند قطعاً این ویروس کنترل خواهد شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در موج جدید کرونا، کشور ما و وزارت بهداشت برنامه‌ای مشخص داشت هم گفت: در خیز جدید کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم بسیار کم شده است.
دکتر رئیسی افزود همه برنامه ۷ بندی مشخص و مطرح شده از طرف وزیر بهداشت در این جلسه مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از بند‌های اصلی برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا تشدید نظارت بر دستورالعمل‌ها و اعمال جرایم است گفت: بیش از نیمی از مردم دستورالعمل‌های را رعایت می‌کنند، ولی در قبال افرادی که شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کند باید فرآیند‌هایی را تعریف کنیم تا افراد ملزم به رعایت آن شوند مثل فعال سازی سیستم نوبت دهی در ادارات که موجب کاهش تجمعات خواهد شد.
وی افزود: برای افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جرایم در نظر بگیریم و حتماً باید با اشد مجازات با آن برخورد کرد، چون مثل یک بمب ویروسی درجامعه می‌باشند.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه باید از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنیم گفت: زمانی که سفر‌ها انجام می‌شود وزارت بهداشت هشدار‌های لازم را می‌دهد.
وی با بیان اینکه نظارت‌های مردمی هم اضافه خواهد شد افزود: تمامی اصناف درآینده نزدیک کی آر کد QRcode را تعریف می‌کنیم تا افراد با اسکن آن نسبت به عملکرد اصناف نظارت کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: یکی دیگر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام تست‌های هدفمند به تعداد کافی است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات یک ردیابی هوشمند از هفته آینده خواهیم داشت و همچنین از روز گذشته تمامی سیستم‌های آزمایشگاهی کشور بهم متصل شدند و در تمام آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی افرادی که تست انجام می‌دهند در پرونده الکترونیکی آن‌ها ذخیره می‌شود و مراقب سلامت از مثبت شدن تعداد آن‌ها مطلع می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۴۰ هزار تست کرونا در کشور انجام می‌شود.
دکتر رئیسی درباره تست‌های سریع هم گفت: این تست‌ها درحدود ۲۵ دقیقه جواب را مشخص می‌کند و حساسیت بسیار بالایی دارد و حدود ۳۰ میلیون از این تست را درخواست داریم. البته در کشور هم به سمت تولید این نوع تست حرکت کرده ایم که در صورت تولید قیمت آن حدود ۳ دلار خواهد بود و در شرایطی که نمونه خارجی آن ۵ دلار است.
وی افزود: مراقب سلامت در صورت مثبت شدن تست افراد، در هفته اول چهار بار و در هفته دو ۲ بار با آن‌ها تماس می‌گیریم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تصمیم ستاد برای افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای هم گفت: حدود ۸۸ درصد از مرگ و میر در دنیا و کشور مربوط به افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای است که در کشور یک جمعیت حدود ۱۱ میلیونی را تشکیل می‌دهند و باید این ۱۱ میلیون را تحت مراقبت قرار دهیم./ شبکه خبر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group