جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

زنبور‌های وحشی نقش ارزنده‌ای در گرده‌افشانی در طبیعت و تولید محصولات کشاورزی دارند و بر همین اساس با هر گونه تخریب کندو‌های عسل وحشی برخورد می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: بسیاری از مردم دغدغه‌مند این شهرستان نسبت به برداشت غیر اصولی از کندو‌های عسل وحشی که منجر به مشکلاتی پیرامون روستای بیدو شده، اعتراض داشتند.
محمدتقی محمدی افزود: بر اساس برنامه اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای حفاظت از این گونه حمایت شده و در خطر انقراض، و همچنین پیرو گزارش جمعی از دوستداران محیط زیست و با هماهنگی‌های صورت گرفته با بازپرس شهرستان از محدوده روستای بیدو و حرمیک، بازدید شد.

asal vahshi
وی ادامه داد: در این بازدید افرادی در جستجوی عسل وحشی دیده شدند که نحوه برداشت اصولی بدون هیچگونه خسارتی به کندوها، به آن‌ها آموزش داده شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم گفت: افرادی که به صورت غیراصولی عسل برداشت کرده و کندو‌ها را که همراه با لارو زنبور‌ بوده نابود کرده بودند، شناسایی شدند و با دستور مقام قضائی، محموله آنان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منتقل و توقیف شد.
محمدی عنوان کرد: تعداد زیادی از کندوها همراه با لارو از کندو جدا و دور ریخته شده و مقدار زیادی از عسل‌های برداشت شده بر روی زمین ریخته شده بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group