جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون استاندار بوشهر گفت: باید با استفاده از فضای مجازی و عمومی، امید به زندگی را ترویج، و روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به مردم آموزش دهیم.

به گزارش دیارجنوب، "مجید خورشیدی" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه نشست‌های بررسی و رسیدگی به موضوع خودکشی در استان بوشهر در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در بخش اجتماعی، با اشاره به وقوع خودکشی چند نوجوان در استان بیان کرد: همه ما از مدیر، معلم، پدر و مادر، فعال اجتماعی و سیاسی و ... در برابر بروز این خودکشی‌ها مسئول هستیم.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد افزود: امروز کشور‌های توسعه یافته در حال واگذاری امور خود از بخش دولتی به بخش عمومی هستند و دلیل این امر را هم عملکرد بهتر بخش‌های غیر دولتی می‌دانند، بنابراین واگذاری امور به سازمان‌های مردم نهاد به طور قطع نتایج مطلوبی دارد.

khorshidi
معاون استاندار بوشهر ادامه داد: شاد زیستن مغایرتی با دین و مذهب ندارد، و سازمان‌های مردم نهاد باید در زمینه چگونه شاد زیستن و تاب آوری در مقابل بحرانی‌های اجتماعی اقدام کنند.
خورشیدی با بیان اینکه خودکشی یک فرایند است و نشانه‌هایی دارد، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در قالب اقدامات اطلاع رسانی در فضای مجازی، نشانه‌های آغاز تمایل به خودکشی را تبیین کنند.
وی به نقش مهم مشاوره روانشناسی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ استفاده از ظرفیت روانشناسان و روانپزشکان را در جامعه ترویج کنیم.
معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: باید با استفاده از فضای مجازی و عمومی، امید به زندگی را ترویج کنیم و روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به مردم آموزش دهیم.
خورشیدی، تدوین محتوا‌های آموزشی با موضوع خودکشی و روش‌های جلوگیری از بروز آن را خواستار شد و افزود: دوران کرونا دوران انزوا است و این امر نقطه آغاز آسیب‌های اجتماعی است، پس، با بهره گیری از فضای مجازی، تالار‌های گفت‌وگو ایجاد کنیم.
وی بر توجه به کارکرد‌های مهم خانواده تاکید کرد و گفت: با توجه به بنیان‌های فرهنگ ایرانی، توجه به کارکرد‌های مهم و اصلی خانواده برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ضروری است.
در این نشست، راه‌های مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در امر ارتقای تاب آوری و امید به زندگی بررسی شد و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد حاضر در جلسه از آمادگی خود در این زمینه خبر دادند.
همچنین در این جلسه مدیران دستگاه‌های حمایتی در خصوص استمرار اقدامات خود در امر سلامت روان و ارائه خدمات به جامعه در این زمینه گزارش‌هایی ارائه کردند.
در هفته‌های اخیر وقوع خودکشی در بین نوجوانان در استان بوشهر، موجب نگرانی مردم، خانواده‌ها و مسئولان اجرایی استان بوشهر شده است.
حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، به دنبال وقوع چند فقره خودکشی در استان، نشست‌های مستمر و منظمی برای بررسی علل و عوامل بروز خودکشی در استان برنامه ریزی و اجرا کرده است که این نشست‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group