پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار شهرستان دیلم گفت: طبق برآورد کارشناسان و نمایندگان بازاریان، براثر آتش سوزی اوایل مهرماه امسال ۵۸۰ میلیارد ریال به بازارچه ساحلی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش دیارجنوب، احمد دشتی روز چهارشنبه در نشست با معاون اعتبارات و امور بین الملل و مدیر امور بانکداری اسلامی بانک سینا و مدیران مناطق فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد این بانک در محل فرمانداری دیلم افزود: این نشست با براساس رایزنی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با رئیس بنیاد مستعضفان کشور با هدف برطرف کردن مشکلات خسارت دیدگان حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در پی حادثه آتش سوزی اوایل مهرماه، بازارچه ساحلی دیلم به طور کامل در آتش سوخت و محل کسب و کار شمار زیادی از بازاریانی که بیشتر آنها از قشر ضعیف جامعه هستند از بین رفت.

jalase bazarche deylam1
معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا گفت: این هیات به دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور که طی نامه‌ای از سوی استاندار بوشهر معضل بازارچه ساحلی به ایشان منتقل شده بود با هدف کمک به این قشر وارد عمل شده اند.
حمدالله جمالی افزود: تاکید شده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن قشرهای آسیب دیده حمایت شوند و بازار ساحلی دیلم دوباره فعال و اشتغال مردم متوقف نشود.
وی گفت: تسهیلات قرض الحسنه با سود ۲ درصد برای قشرهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم در نظر گرفته شده که پس از هماهنگی‌های لازم و ارائه برنامه برای پرداخت از سوی فرمانداری شهرستان به مرحله اجرا می‌رسد.
مدیر امور بانکداری اسلامی بانک سینا گفت: عده ای از کسبه در روند واگذاری تسهیلات به طور حتم به مشکل بر خواهند خورد چون چک برگشتی یا بدهی بانکی دارند و لازم است در صورت امکان رفع مشکل کنند.

jalase bazarche deylam1
مهرابی افزود: فرآیند پرداخت تسهیلات بانک سینا پس از تشکیل کارگروه و تشخیص و راستی آزمایی افراد پرداخت خواهد شد و سپس وظیفه نظارت بر هزینه کرد نیز بر عهده این کارگروه است.
وی ادامه داد: هدف ما احیا دوباره بازارچه ساحلی دیلم است و در این خصوص تسهیلاتی تا سقف ۲۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مغازه دچار حریق مشمول دریافت تسهیلات هستند، افزود: نهایت تلاش خود را برای ایجاد تنفس سه ماهه به افراد و پرداخت اولین قسط بانکی پس از ارائه تسهیلات خواهیم کرد.
مدیر امور بانکداری اسلامی بانک سینا گفت: شرایط دریافت وام به ازای هر ۴۰ میلیون تومان یک ضامن نیاز است.
در این نشست امام جمعه و معاون عمرانی فرماندار دیلم به بیان مسایل و مشکلات ایجاد شده آسیب دیدگان بازارچه ساحلی پرداختند و سپس از این محل بازدید شد.
آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر ساعت ۷:۳۰ صبح پنجشنبه ۱۰ مهرماه امسال به وقوع پیوست و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ظهر همان روز مهار شد.
دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group