جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: مرکز شبانه‎روزی فوریت‎های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎گذاری بزودی در بوشهر راه‎اندازی می‎شود.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز سه‎شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: در مرکز فوریت نمایندگان تمام دستگاه‏‎هایی مرتبط با حل مشکلات تولید و طرح‏‎های سرمایه‎گذاری باید با اختیار تام حضور داشته باشند.
وی بیان کرد: این دستگاه‏ها باید آمادگی لازم داشته باشند تا با تعیین محل فعالیت مرکز فوریت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎گذاری حضوری پررنگ و موثر داشته باشند.

kargorooh tolid 1
حسینی ادامه داد: هر دستگاه اعم از دستگاه‏های عضو و غیر عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مرحله نخست خودش وظیفه حل مشکل واحد صنعتی را دارد و در صورت حل نشدن باید آن را در سطح ملی پیگیری کند و در صورتی که در سطح ملی حل نشد در مرحله سوم آن را در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع دهد.
وی افزود: هر کدام از دستگاه‏‎های حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن نیز وظیفه دارند در دستگاه خود یک کمیته مستقل مرتبط با حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته و موضوع‎ها را پیگیری کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: در این نشست‏ها باید یک معاون مستقل وجود داشته باشد تا در حوزه‎های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن کارها را به صورت مستقل پیگیری شود.
وی گفت: یک سامانه نیز پیش راه اندازی شده و برای کارگروه تسهیل درخواست متقاضیان به صورت الکترونیکی دریافت و در کارگروه مورد بررسی قرار می ‏گیرد.
حسینی افزود: این سامانه همان سامانه بهین یاب با ساز و کار جدید است که زمینه ارائه خدمات بیشتری برای متقاضیان را فراهم کند.
وی بیان کرد: در ارتباط با تسهیلات رونق تولید طرح‎های جدید بخش صنعت شامل ۶ طرح به مبلغ ۷۲۰ میلیارد ریال نشست کارشناسی آنها برگزار شده که در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به متقاضیان پرداخت می‎شود.
حسینی اظهارداشت: در استان بوشهر تاکنون ۷۶ درصد تسهیلات بند الف بخش صنعت جذب شده که انتظار است مابقی آنها نیز بزودی جذب شود./ایرنا

kargorooh tolid 1kargorooh tolid 1kargorooh tolid 1kargorooh tolid 1kargorooh tolid 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group