شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز گفت: ۸۰۰ مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مشغول به تدریس هستند.

به گزارش دیارجنوب، شبیر اشکپور مطلق روز شنبه در نشست خبری بمناسبت 18 مهر ماه سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی کشور در سال 1371 تاسیس شد و استان بوشهر نیز با کمی تاخیر در سال 1382 فعالیت خود را آغاز نمود که امسال هفدهمین سالگرد این دانشگاه در استان است.
وی تمایز دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها را برشمرد و بیان کرد: مهارت آموزی، اشتغال محوری، آموزش های کاربردی، اتکا بر نهادها و شرکت ها و منابع مالی غیردولتی، نهادینه کردن آموزش در محیط و ایجاد زمینه اشتغال مولد، آموزش های مقطع دار( رسمی وآزاد-غیر رسمی) و بکاگیری مدرسین خبر از جمله تمایزات این دانشگاه با سایر دانشگاه ها است.

neshast daneshgah karbordi 1
وی با بیان اینکه حدود 600 مرکز در کشور وجود دارد، افزود: استان بوشهر از آغاز فعالیت خود تا کنون 17 مرکز دارد که اخیرا نیز 2 مرکز دیگر به مجموع مراکز آن اضافه شده است.
شبیر اشکپور مطلق بیان داشت:در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور 25 هزار مدرس مشغول به تدریس هستندکه استان بوشهر نیز 800 مدرس را به خود اختصاص داده است.
وی تجمیع گروه ها را از سیاست های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و ابراز داشت: در گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت مجزا و مستقل بود که در استان بوشهر به صورت تجمیع تبدیل شده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر گفت: 4 گروه آموزشی با ماموریت های مشخص؛ صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات، فرهنگ و هنر در دانشگاه استان بوشهر فعالیت دارند.
شبیر اشکپور مطلق با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی درکشور تا کنون 2 میلیون دانش آموخته داشته، افزود: در استان بوشهر از شروع فعالیت تا کنون 40 هزار دانش آموخته داشته که 75 درصد آن ها شاغل و قریب به 40 درصد دارای شغل مرتبط با مدرک هستند.

neshast daneshgah karbordi 1
وی بیان داشت: تعداد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور حدود 300 هزار نفر بوده که در استان بوشهر 8 هزار و پانصد دانشجو را شامل می شود.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر یاد آور شد: در سطح کشور170 مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد که در استان بوشهر 2 مرکز بصورت فعال و 2 مرکز نیز در آستانه فعالیت است که انتظار می رود تا پایان سال به 6 مرکز افزایش یابد.
شبیر اشکپور مطلق گفت: صدر بندی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور 2، 3 و 4 است که در استان بوشهر 2 مرکز آن در صدر 2 و 3 می باشد.
وی در ادامه خاطرنشان: دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از ارزیابی شدن و با توجه به رتبه های کسب شده، وظایفشان طی نامه ای به آنها اعلام شده و با توجه به رتبه بندی و امتیاز به آنها هشدار، توصیه و در صورت کسب رتبه بالا مورد تشویق قرار می گیرند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر اولویت های دانشگاه جامع علمی کاربردی را برشمرد و بیان داشت: توسعه آموزشهای روزآمد با کیفیت و رویکرد و خوداشتغالی دانش آموختگان، هدایت مراکز، توسعه رشته های متناسب با نیاز جامعه پیرامون، توسعه مراکز مجاور محیط کار با شناسایی مزیت های هر شهرستان و پایش دقت فعالیت های مراکز با توجه به ماموریت های هر مرکز در اولویت است.

neshast daneshgah karbordi 1
وی ادامه داد: تاکید بر تاسیس مراکز نوآوری در مراکز به منظور هدایت و آشنایی جامعه دانشجویی با پتانسیل محیط کسب و کارهای جدید، شبکه سازی مدرسان و دانشجویان علاقمند در حوزه کارآفرینی، برگزاری هدفمند رویدادهای شتاب در مراکز با کمک شرکت های شتاب دهنده مستقر در واحد استان و خاتمه همکاری با مرکزی که شاخص های لازم را نتواند کسب نماید نیز از دیگر اولویت های این دانشگاه است.
شبیر اشکپور مطلق یادآور شد: برگزاری دوره های پودمانی، تک روی و دوره های تخصصی مورد نیاز سازمان ها و نهاد ها، اجرای وبینار کمپ پائیزه کسب و کار در هفته اول آبان ماه، استقرار کارشناس متخصص مشاوره در مراکز آموزش به واحد استانی، تاسیس کارگاه های تولیدی در جوار محیط آموزشی مراکز و برگزاری رویداد شتاب در حوزه گیاهان دارویی-روش های نوین آبیاری و بهره وری درکشاورزی از موارد مهم و اولویت های دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی افزود: استقرار 4 هسته نوآور در مرکز کشت و صنعت پاسارگاد تنگستان و 3 هسته نوآور در حوزه صنعت در مرکز پلیمر و حمایت مالی شرکت های دانش بنیان دانش آموختگان از جمله اهداف و اولویت های این دانشگاه است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در این نشست بیان داشت: در سالجاری تعداد 90 مدرس علمی کاربردی در استان شناسایی شده که تا پایان مهر ماه همه آنها مشغول به کار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: فراخوان جذب مدرس از اوایل مهرماه آغاز شده که تا پایان مهرماه در سامانه جامع جذب و مدرسان به آدرس http://jam.uast.ac.ir تکمیل می شود.
مهدی فرازجا بیان کرد: افرادی که در این سامانه نام نویسی می کنند علاوه بر مدارک و رزومه باید 10 سال سابقه فعالیت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و شدت آن در موج سوم، همه آموزش ها در استان بوشهر مجازی نیست و با برنامه ریزی های انجام شده کارگاه های عملی بصورت گروه بندی دانشجویی با ساعت و تاریخ از قبل تعیین شده و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

تصاویر نشست خبری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر

neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1neshast daneshgah karbordi 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group