جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به ساماندهی معادن گفت: معادن شهرستان تکالیف زیست محیطی خود را انجام دهند.

به گزارش دیارجنوب، در پی مشکلات پیش آمده برای روستاهای قراول خانه و راهدار و بازدید هایی که فرماندار دشتستان به همراه مسئولین ادارات زیربط از جمله صنعت، معدن و تجارت دشتستان، اداراه آب دشتستان از معدن های روستاهای همجوار در هفته های گذشته انجام دادند؛ جلسه ای با حضور مسئولین ادارات مربوطه، بخشداران و دهیاران روستاهای راهدار و قراولخانه برگزار شد.
فرماندار دشتستان ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: با بررسی های بعمل آمده درخصوص معادن شهرستان، با توجه به اینکه مردم روستاهای راهدار و قراول خانه در معرض مشکلات محیط زیستی قرار گرفته، سختی های زیادی را تحمل کرده اند بایستی اقداماتی انجام شود که شرایط نامطلوب بهتر و بخشی از دغدغه های این مردم برطرف شود.

neshaste maaden dashtestan 1
وی با اشاره به اینکه معادن شهرستان دشتستان باید ساماندهی شود، افزود: دستگاه های اجرایی باید به وظایف قانونی خودشان نسبت به ساماندهی وضعیت معادن شهرستان عمل کنند.
فتح الله نوروزی تصریح کرد: سازمان صمت استان بوشهر باید تا 15 آذر ماه باید نسبت به ساماندهی معادن درخصوص مجوزها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی بیان داشت: در بحث ساماندهی مجوزها ونقاط UTM، ناظرین فنی باید اقدامات لازم را انجام دهند.
فرماندار دشتستان بیان داشت: محیط زیست نیز در این راستا باید اقدامات بیشتری انجام داده و نظارت اولیه ای از معادن شهرستان انجام شود.
وی در ادامه بیان داشت: کارگروه بند٥ماده٤٣ در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک به روستاهای راهدار و قراولخانه فعال شود.

neshaste maaden dashtestan 1
نوروزی در ادامه اضافه کرد: درخصوص نصب فیلترها، جاده دسترسی، آبپاش، درختکاری و دیگر موارد اقدامات لازم انجام شود و در صورت عدم همکاری با متخلفین برخورد خواهد شد.
فرماندار با اشاره به راه اندازي سيستم اندازه گيري غبار در روستاهای قراولخانه و راهدارتاکید کرد: واحدهایی که مسائل آلایندگی را رعایت نکنند بعنوان یک صنایع آلاینده معرفی خواهند شد که در این زمینه نیز باید با آنها برخوردهای قانونی صورت پذیرد.
بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان در این نشست ضمن تشکر از پیگیری و بازدیدهای فرماندار از مناطق و روستا های اطراف، اظهار داشت: با توجه به درخواست های فراوانی که روستای قراول خانه و راهدار داشتند، امیدواریم که مشکلات معادن این منطقه از هر لحاظ برطرف شود که مردم این روستاها نیز دغدغه های کمتری داشته باشند.

neshaste maaden dashtestan 1
ناهید دشتی با اشاره به اینکه مجوزهای جدیدی برای معادن شهرستان صادر نشده، افزود: معادن دارای مجوز در شهرستان اقدامات خود را طبق قانون انجام دهند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان در این جلسه اظهار داشت: در حال حاظر 87 معدن در شهرستان وجود دارد که 38 مورد آن فعال و مابقی راکد، در حال تجهیز یا در تعلیقی به سر می برند.

neshaste maaden dashtestan 1
شهسوار قائدی در ادامه افزود: همواره در حال بررسی و بازرسی از واحدهای معدن شهرستان بوده تا اینکه بتوانیم مشکلات روستاهای راهدار و قراول خانه را نیز برطرف نمائیم و جلسات بیشتری در این خصوص برگزار خواهیم کرد.
در این جلسه دهیاران روستاهای راهدار و قراولخانه مسائل و مشکلات حوزه خود را در خصوص معادن مطرح کردند.

neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1neshaste maaden dashtestan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group