جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: حل مشکل آسیب دیدگان بازارچه ساحلی از اولویت‌های این فرمانداری است و تمام توان خود را برای حل مشکل غرفه داران به کار خواهیم بست.

به گزارش دیارجنوب، احمد دشتی شامگاه پنجشنبه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران این شهرستان افزود: این جلسه به منظور ارزیابی و بررسی‌های اولیه حادثه ناگوار و غیرمترقبه آتش سوزی بازارچه ساحلی این بندر برگزار شده است تا با همفکری و یاری اعضا بتوانیم با تدابیر حمایتی در حل مشکل غرفه داران که خسارت سنگینی به آنان وارد شده تلاش و پیگیری لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: با وقوع حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی بندر دیلم از تمام ظرفیت‌های شهرستان و شهرستان‌های همجوار و همکاری مردم برای مهار و خاموش کردن آتش استفاده شد.

jalase bohran deylam
دشتی اضافه کرد: از بین رفتن حاصل دسترنج کسبه بازارچه ساحلی در چند ساعت موجب ناراحتی همه شده و برطرف کردن مشکل آنان از اولویت‌های مسئولان این شهرستان است.
فرماندار دیلم ادامه داد: ناایمن بودن بازارچه ساحلی این شهرستان به ویژه سقف آن باعث گسترش و سرعت انتقال آتش سوزی شد.
امام جمعه دیلم گفت: همه باید برای حل مشکل آسیب دیدگان ناشی از آتش سوزی بازارچه ساحلی این شهرستان تلاش کنند.
حجت الاسلام محمود اسدی افزود: حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم یکی از بحران‌های مهم این شهرستان است و انتظار می‌رود استاندار بوشهر و مدیریت بحران در حل مشکلات ایجاد شده همکاری کنند.
تشکیل کمیته حقیقت یاب با ورود دادستان، ارزیابی درست از میزان خسارت، استفاده از ظرفیت پویش مردمی و خیران، استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی کم بهره، تعیین مکان موقت برای ادامه فعالیت دوباره واحدهای صنفی آسیب دیده و کنترل بازارچه برای بررسی ابعاد حادثه از مهم ترین مصوبه‌های این نشست بود.
آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه آغاز و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز مهار شد.
دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group