جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار و جاعل که با فروش چک‌های سرقتی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ کارآگاه "خیرالله دولتخواه"گفت: بیست و هشتم تیر ماه با دستور قضائی پرونده‌ای با موضوع سرقت اسناد، مدارک و دسته چک از داخل گاو صندوق دفتر مشاور املاک به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با دریافت پرونده تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پایگاه پنجم پلیس آگاهی به محل وقوع جرم مراجعه و با بررسی میدانی موفق شدند سرنخ و ردپایی از سارق به دست بیاورند.

dastgiri
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در جریان رسیدگی به پرونده کارآگاهان متوجه می‌شوند چهارم مرداد ماه یکی از چک‌های مسروقه توسط فردی به اسم رضا به بانک ارائه شده است، افزود: رضا با هماهنگی قضائی به پلیس آگاهی دعوت و اظهار کرد چک را از شخصی به اسم نیما دریافت کرده است وی توضیح داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تعداد افراد دیگری نیز با چک‌های مسروقه به بانک مراجعه کرده اند.
وی اضافه کرد: با جمع بندی سرنخ‌های به دست آمده کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه نیما را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲۵ فقره چک سفید امضا کشف شد.
وی عنوان کرد: با انتقال نیما به پلیس آگاهی وی به جرم خود معترف و اظهار داشت، با همدستی شخصی به نام سیامک حدود ۳ سال است که چک‌های مسروقه را می‌فروشد.
سرهنگ دولتخواه بیان داشت: با شناسایی مخفیگاه همدست متهم در اسلامشهر تیمی از کارآگاهی با اخذ نیابت قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر ۲۰ فقره چک سفید امضاء کشف کنند.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان گفت: تاکنون ۲۲ تن از مال باختگان شناسایی، ولیکن با توجه به گستردگی جرم هر دو متهم با دستور قضائی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی برای ادامه تحقیقات قرار دارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group