جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار بوشهر گفت: در راستای ساماندهی وضعیت آب آشامیدنی با تلاش مسئولان آب و فاضلاب از اول سال تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز از شمال تا جنوب استان قطع شده است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند روز پنج‎شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر افزود: برای تامین آب آشامیدنی استان همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و هیچ دستگاه امنیتی و غیرامنیتی، نظارتی و غیرنظارتی نباید مانع تامین آب برای استان شوند.
وی بیان کرد:شرکت آب و فاضلاب تامین کننده آب آشامیدنی مورد نیاز استان است و در این راستا باید از هرگونه تامین آب برای مصارف غیر آشامیدنی جلوگیری کند.

geravand2
استاندار بوشهر گفت: مشکل مربوط به کمبود آب یکی از موانع توسعه این استان است که در این راستا از تمام ظرفیت‎ها برای حل مشکل کم آبی و پایداری آب استفاده می‌شود.
گراوند با اشاره به احداث آب شیرین ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر گفت: در این راستا مجوز آغاز عملیات خط انتقال برق آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر گرفته شده و به زودی عملیات اجرایی این خط از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: خط انتقال سیراف جم که از سال ۸۹ بر زمین مانده بود نیز در ماه ‌آینده مورد بهره‎برداری قرار می‌گیر و با تحقق این مهم و استفاده از آب خط کوثر آرزوی مردم جم محقق می‌شود.
گراوند گفت: دستگاه‌های اجرایی تلاش لازم برای جذب سهم استان بوشهر از محل اعتبارات سال جاری مدیریت بحران را داشته باشند.
وی ادامه داد: در خصوص لایحه بودجه سال آینده که آذر ماه به مجلس ارائه می‌شود مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به توسعه استان از توان نمایندگان استان استفاده کنند.
استاندار بوشهر اظهار کرد: حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند در همین ارتباط مسئولان باید برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه خانه‌های شهری و روستایی در بین مردم تلاش و برنامه ریزی منسجمی داشته باشند.
وی عنوان کرد: در رابطه با امکانات آتشخوارها اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر امکانات موجود در بنادر را با هدف توسعه آنها مورد ارزیابی قرار دهد.
استاندر بوشهر تاکید کرد: در زمینه آلودگی‏‌های نفتی آب‎های استان، شرکت‌های حوزه نفت و گاز فعال در این محدوده باید نهایت تلاش خود را برای مدیریت مطلوب این آلودگی‌‏ها انجام دهند.
گراوند با تاکید بر ضرورت همکاری مسئولان در خصوص نصب انشعاب گازرسانی در مناطق مختلف استان گفت: از نعمت گازرسانی انجام شده در استان باید استفاده شود تا مشکل کمبود سیلندر گاز بیش از پیش بر دوش هم استانی‎ها سنگینی نکند.
گراوند اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن بارش‎های پاییزی، لایروبی و باز کردن مسیرآب‌گیرها از سوی دستگاه‌‏های ذیربط از جمله شهرداری‎ها، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب منطقه‌‏ای ضروری است تا خسارت‎های ناشی از بارش‏‌ها کاهش یابد.
وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز شبکه‎ها را مورد بازرسی کامل قرار دهد تا با بازسازی شبکه‌‎های آسیب دیده احتمال خاموشی برق در اثر ناپایداری‏‌های جوی کاهش یابد.
گراوند اظهار کرد: در ارتباط با شبکه فاضلاب شهر بوشهر با توجه به اینکه تمام تعهدات قبلی انجام شده، احداث شبکه فاضلاب محله‌های جنوب شهر بوشهر نیز باید به زودی آغاز شود چون در شهرهای بندری موضوع فاضلاب بعنوان یک اولویت مطرح است.
وی با تاکید براینکه ساماندهی نشدن چند شناگاه بیانگر نبود ثبات مدیریتی در شهرداری بوشهر است گفت: ایجاد محدودیت در خصوص شناگاه هنر نیست بلکه باید شناگاه‏‌های استاندارد و مجزا برای آقایان و بانوان احداث شود.
گراوند در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: میزان مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر ۲۵ درصد افزایش و شمار فوتی‏‌ها نیز ۳۰ درصد کاهش داشته که در این راستا انتظار می‌رود مردم به صورت جدی پروتکل‌‏های بهداشتی را رعایت کنند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group