پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۳۰ اثر و بنای تاریخی در شهرهای بوشهر، سیراف، برازجان و خارگ مرمت و ساماندهی شد.

به گزارش دیارجنوب، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۰ اثر و بنای تاریخی در شهرهای بوشهر، سیراف، برازجان و خارگ مرمت، ساماندهی و استحکام بخشی شد.
وی افزود: همچنین در این مدت، توانستیم پنج اثر منقول و یک مکان رویداد دوران دفاع مقدس را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

banaye tarikhi b
معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر با اشاره به افتتاح بخش نخست طرح گذر رفیعی رشیدی در شهریور امسال، ادامه داد: تعیین حریم دو اثر تاریخی و تهیه نقشه GIS بافت تاریخی بوشهر از دیگر عملکرد‌های حوزه میراث فرهنگی از ابتدای امسال تا کنون است.
ابراهیمی تهیه و ساخت مخزن امن اموال فرهنگی و تاریخی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در کنار خرید تجهیزات موزه‌ای، توانستیم بیش از هزار اثر را در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر ساماندهی کنیم.
وی برگزاری مزایده عمومی چهار اثر تاریخی و واگذاری یک بنای تاریخی به بخش خصوصی را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه میراث فرهنگی برشمرد و عنوان کرد:با پایان بخش نخست گذر رفیعی و رشیدی، بخش دوم سامان دهی این گذر آغاز شده و در کنار این موضوع در تلاش هستیم مرمت، استحکام بخشی و ساماندهی دیگر طرح‌های فعال استان نیز تا پایان سال به پایان برسد./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group