شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۲ جواز تاسیس طرح صنعتی تولیدی با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال در این استان صادر شد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز سه‎شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شمار جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی اشتغال سه هزار و ۹۴۶ نفر در این استان صادرشده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ۳۳ و پیش بینی سرمایه‌گذاری ۳۷درصد رشد داشته‌است.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۲۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و ۳۹ نفر در استان بوشهر صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۲۰ و از لحاظ اشتغال ۲۵درصد رشد نشان می‌دهد.

modirkol samt boushehr 2
حسینی اظهار داشت: نهضت ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای جهش تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در استان بوشهر اقدامات ارزنده‌ای نظیر ایجاد نمایشگاه دائمی ساخت داخل با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، پیگیری احیا و بازسازی و نوسازی واحد های صنعتی راکد، پیگیری مستمر برای تامین نیازهای مواد اولیه، پرداخت تسهیلات رونق تولید، تسهیلات بازسازی و نوسازی، پیگیری برای جلوگیری از واردات کالاهایی با تولید مشابه داخلی، تشکیل نشست‎های مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری انجام گرفته است.
وی بیان کرد: تلاش برای پیاده‌سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خوداتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی از مهم‌ترین سیاست‌های سال‌جاری است که پیگیری و دنبال می‌شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group